شهر خبر

منابع لبنانی فاش کردند؛

دیدار نیم ساعته میقاتی با میشل عون /ترکیب کابینه جدید لبنان

دیدار نیم ساعته میقاتی با میشل عون /ترکیب کابینه جدید لبنان

رئیس جمهوری لبنان صبح امروز با نخست وزیر مکلف دیدار کرد و میقاتی نیم ساعت بعد بدون هیچ گونه اظهارنظری کاخ بعبدا را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الاخبار گزارش داد: میشل عون رئیس جمهوری لبنان صبح امروز(جمعه) با نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف دیدار کرد و میقاتی نیم ساعت بعد بدون هیچ گونه اظهارنظری کاخ بعبدا را ترک کرد.

در جریان این دیدار برخی ایده ها و پیشنهادات مطرح شد و از دیداری دیگر که طی روزهای آتی برای جمع بندی رایزنی ها انجام خواهد شد، هم خبر داده شد.

الاخبار با اشاره به اینکه میقاتی چهارشنبه گذشته به کاخ بعبدا رفت و ترکیب ابتدایی کابینه را به میشل عون تحویل داد، گزارش داد: ترکیب کابینه در واقع تغییر در کابینه وزراتی و برخی وزرای دولت است به طوری که کابینه در واقع همان دولت قبلی با اندکی تغییر در نام برخی وزرا است.

الاخبار اعلام کرد: در این تغییرات، یک سنی به نام «ولید سنو» به جای ولید فیاض به عنوان وزیر انرژی تعیین شده و وزارت اقتصاد به ارمنی ها و «جرج بوشکیان» سپرده شده است که هم اکنون سمت وزیر صنعت را در دولت پیشبرد امور داراست.

الاخبار در ادامه نوشت: علاوه بر این وزارت صنعت به دروزی ها و «ولید عساف»، وزارت مهاجران به مسیحیان ارتدوکسی و نماینده ای با نام «سجیع عطیه» سپرده شده و در نهایت وزارت دارایی هم بین شیعیان باقی مانده فقط جای «یاسین جابر» با «یوسف الخلیل» عوض شده است.

منابع لبنانی به الاخبار گفتند: میشل عون رئیس جمهور لبنان همچنان از ایده دولت ترکیبی سیاسی- تکنوکرات حمایت می کند.