شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجتمع#شهرک صنعتی

وزیر صنعت از مجتمع آساک دوچرخ قوچان بازدید کرد

وزیر صنعت از مجتمع آساک دوچرخ قوچان بازدید کرد

مشهد- ایرنا- سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در سفری یک‌ ساعته به قوچان پس از حضور در شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان و بازدید از چند واحد تولیدی در جریان روند مشکلات کارخانه دوچرخه‌سازی این شهرستان قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر صنعت در حاشیه بازدید از مجتمع آساک دوچرخ در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری زیاد در حال حاضر با ۱۰۰ نفر در حال فعالیت است که این تعداد می‌تواند در گام‌های بعدی به ۵۰۰ نفر افزایش یابد. 

سید رضا فاطمی امین افزود: این کارخانه در گذشته بازار فروش خوبی داشته است اما هم اکنون با مشکلاتی در زمینه های بانکی و مالیاتی رو به روست که باید در ستاد تسهیل پیگیری شود ولی ابتدا باید وضعیت حقوقی کارخانه مشخص شود و مشکلات کارخانه در زمینه سرمایه گردش نیز از محل منابع پیش بینی شده در قانون بودجه و وزارت صنعت پیگیری خواهد شد.

وی یکی از مشکلات شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان را نبود پست مجزای برق دانست و اضافه کرد: ساخت پست مجزای برق از سال گذشته آغاز شده است که برای بخشی از منابع، پیگیری لازم انجام خواهد شد تا با فراهم شدن زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاران اقبال بیشتری برای فعالیت در این شهرک داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه‌اندازی مرکز تجاری تهران - عشق‌آباد نیز گفت: این مرکز یک واحد دولتی نبوده و شبیه شرکتهای کسب‌ و کار است و طی چند ماه گذشته مجوز راه اندازی مراکز مشابهی با هشت کشور دیگر هم صادر شده است تا این مراکز بتوانند خدمات کسب‌ و کار ایرانی همچون مشاوره حقوقی و بازاریابی را در آن کشورها ارائه دهند. 

فاطمی امین تصریح کرد: شهرستان قوچان به‌عنوان یک شهر مرزی و نزدیک به عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان می‌تواند از این موضوع استفاده کند. 

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.