شهر خبر

از سوی سخنگوی دبیرکل اعلام شد؛

تاسف سازمان ملل متحد از رای دیوان عالی آمریکا

تاسف سازمان ملل متحد از رای دیوان عالی آمریکا

سازمان ملل متحد نسبت به رای جدید دیوان عالی آمریکا درباره گازهای گلخانه‌ای ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به رأی دیوان عالی آمریکا درباره کاهش اختیارات دولت واشنگتن برای ایجاد محدودیت در ایجاد گازهای گلخانه‌ای، این تصمیم را ضربه‌ای بزرگ به مبارزه با گرمایش زمین توصیف و نسبت به چنین رویکردی ابراز تأسف کرد.

دوجاریک با ابراز تأسف از این تصمیم دیوان عالی آمریکا گفت: چنین تصمیمی شکستی در مبارزه با تغییرات اقلیمی به شمار می‌آید.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی دیوان عالی آمریکا را مانع و چالش رسیدن به اهداف توافقنامه پاریس با هدف زمینی سالم برای زندگی عنوان کرد و رأی اخیر دیوان عالی آمریکا را علیه اهداف برنامه آب و هوایی پاریس دانست.

به گفته دوجاریک، عملکرد یک کشور نباید باعث ایجاد وقفه در رسیدن به اهداف اقلیمی شود که برای خود تعیین کرده‌ایم.

واکنش سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پس از آن صورت گرفته که روز پنجشنبه دیوان عالی آمریکا با شش رأی موافق در برابر سه رأی مخالف اعلام کرد که سازمان حفاظت محیط زیست این کشور اختیار لازم جهت محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای نیروگاه‌های ذغال سنگی را ندارد. پیش بینی شده که این تصمیم طرح‌های دولت بایدن برای مقابله با تغییرات اقلیمی را با چالش اساسی روبرو کند. رأی دیوان عالی آمریکا درباره فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست این کشور در حالی صادر شده که دولت بایدن در حال ایجاد مقررات و سازوکارهای جدید برای طرح‌های خود در جهت همسویی با برنامه آب و هوایی پاریس جهت مقابله با تغییرات اقلیمی است.