شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دولت#برنج#خوراکی

با تصمیم دولت مسکو؛

روسیه صادرات برخی محصولات غذایی دیگر را هم محدود کرد

روسیه صادرات برخی محصولات غذایی دیگر  را هم محدود کرد

دولت روسیه اعلام کرده است که صادرات برخی محصولات کشاورزی مانند برنج و بلغور برنج و همچنین صادرات اسیدهای آمینه خوراکی را با محدودیت مواجه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در ادامه محدودیت صادرات برخی محصولات کشاورزی از روسیه، اکنون اعلام شده است که صادرات برنج هم تا مدت زمان معلوم و مشخصی از این کشور محدود شده است.

در همین ارتباط نیز وزارت کشاورزی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که کابینه این کشور به طور موقت بر صادرات برنج و بلغور برنج تا ۳۱ دسامبر محدودیت‌هایی اعمال است.

علاوه بر برنج، صادرات برخی دیگر از محصولات صنایع غذایی روسیه از جمله محصولات اسیدهای آمینه خوراکی نیز از سوی وزارت کشاورزی روسیه با محدودیت شدید روبرو شده است.

وزارت کشاورزی روسیه در این ارتباط اعلام کرد: محدودیت‌های صادرات اسیدهای آمینه خوراک، برنج و بلغور برنج در روسیه از اول ژوئیه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ اجرا می‌شود.

همزمان دولت مسکو نیز احکام مربوطه به محدودیت صادرات برخی محصولات غذایی را که توسط وزارت کشاورزی روسیه تهیه شده، امضا و اجرایی کرد. این وزارتخانه می‌گوید: «تصمیم‌های اخیر درباره محدودیت‌ها با هدف تأمین امنیت غذایی داخلی، ثابت نگه‌داشتن قیمت‌های کشور برای این گونه محصولات و حمایت از بخش‌های تولید و فرآوری است.»

همزمان با آغاز درگیری‌ها در اوکراین در بازار صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در بیشتر کشورها اختلال و نارسایی‌هایی بوجود آمد و قیمت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک بدلیل اعمال تحریم کشورهای غربی علیه روسیه به شدت افزایش یافت. روسیه دولت‌های غربی و آمریکا را به ایجاد اختلال در دسترسی و توزیع گندم در میان کشورهای مصرف کننده متهم کرده است.