به گزارش اکوایران، دلار صرافی ملی هم امروز در محدوده ۲۷ هزار ۶۹۹ تومان معامله شد.

پس از سفر جوزف بورل مسؤل سیاست خارجه اتحادیه اروپا و خبر مذاکرات مجدد برجامی در دوحه قطر دلار در بازار آزاد وارد مسیر نزولی شد. ولی با اظهار نظرهای منفی خبرگزاری های غربی نسبت به برجام و پایان بی نتیجه این دور از مذاکرات، ورق  در بازار ارز برگشت. بازار ارز جبهه های قیمتی که از دست داده بود را پس گرفت و به محدوده های قیمتی پیش از سفر بورل برگشت. در این میان درهم امارات بیشتر از سایر بازارها واکنش نشان داد و نرخ برابری درهم به دلار بیشتر از سایر بازارها افزایش یافت. ولی گروهی از خریداران نسبت به خرید ارز احتیاط میکنند زیرا میگویند خبر مجدد مذاکرات برجامی و اقدامات انتظامی می تواند نرخ ارز را مجددا به سمت پایین هدایت کند.

علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی هم امروز از برخورد و مسدودسازی تعدادی از کانالهای قیمتی دلار  خبر داد. او همچنین گفت که معاملات غیر رسمی ‌ارز در حکم قاچاق ارز و کالاست و باعث افزایش قیمت دلار می شود که در این راستا برخوردهایی صورت گرفته است.

تحلیلگران می گویند تشدید فضای انتظامی بر حجم معاملات بازار ارز اثر می گذارد، البته برخی هم معتقدند خود این اقدامات سیگنال بدی برای معامله گران خرد  تلقی می شود و با داغ کردن بازار اجاره کارت ملی، صف خرید دلار سهمیه ای را تقویت می کند.

وضعیت بازار فلز زرد

قیمت طلا در معاملات امروز نسبت به روز قبل افزایش یافت. قیمت سکه امامی در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت و ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. حباب سکه امامی ولی به بالای ۱۳ درصد رسیده که به گفته تحلیلگران موقعیت سکه را متزلزل می کند. افزایش حباب سکه باعث افزایش احتیاط معامله گران بزرگ در ورود به بازار می شود و فرصت شناسایی سود را میان معامله گران کوتاه مدت به وجود می آورد.