شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#خوزستان#اهواز

وزیر اقتصاد:تفویض اختیار به مدیران استانی در حل مشکلات فعالان اقتصادی موثر است

وزیر اقتصاد:تفویض اختیار به مدیران استانی در حل مشکلات فعالان اقتصادی موثر است

اهواز - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: دادن اختیار به مدیران استانی می‌تواند بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی استان‌ها را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا احسان خاندوزی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در محل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در عرصه اقتصادی کشور به دلیل اینکه به نوعی رها شدگی مدیریتی روبه رو بودیم، معضل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شد.

وی گفت: وقتی دستگاه‌ها با فعال اقتصادی، به روش‌های مختلف کار می‌کنند، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به منظور فرماندهی و مدیریت یکپارچه و برای جلوگیری از نارضایتی فعالان اقتصادی، باید اختیار را به دستگاه‌های استانی بدهیم و مقامات استانی پاسخگوی مشکلات فعالان اقتصادی باشند.

خاندوزی ادامه داد: اصل کلیدی در حوزه تجارت کشور یکپارچگی تمامی بخش‌ها  برای داشتن صادرات و واردات موفق است.

وی با بیان اینکه موافق دادن اختیارات به مدیران مناطق آزاد هستیم افزود: ۳۵ اختیار تاکنون به استان‌ها تفویض شده تا از سوی دستگاه‌های استانی پیگیری شود.

خاندوزی با اشاره به طرح مالیات با نرخ صفر بیان کرد: در این طرح فعال اقتصادی فقط درآمد و اطلاعات صادرات و واردات را بیان‌ می‌کند و سازمان امور مالیاتی حق دریافت مالیات در قالب این طرح را ندارد.

وی بیان کرد: از زمستان پارسال نیز ابلاغ شد که مالیات و درآمد شرکت‌ها در همان استان هزینه شود تا برای منطقه سودآور باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای جلوگیری از فشار مالیات بر اصناف سقفی در نظر گرفته شده است و همچنین دادستان مالیاتی را فعال تر کرده‌ایم تا با تخلفات مالیاتی برخورد شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه در سفری یکروزه برای بررسی وضعیت اقتصادی آبادان و خرمشهر به خوزستان سفر کرده است.