شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#سازمان ملل#دمشق

دمشق هدف اصلی از تداوم تجاوزات علیه سوریه را فاش کرد

دمشق هدف اصلی از تداوم تجاوزات علیه سوریه را فاش کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد دلیل اصلی تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی و حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی و ترکی در خاک کشورش را، تقلای آنها برای طولانی‌کردن هرج و مرج در سوریه دانست.

به گزارش مشرق، «بسام صباغ»  نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که هدف از تجاوزهای اسرائیل علیه اراضی سوریه و جنایات سازمان‌های تروریستی و حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و ترکی در سوریه، تداوم هرج و مرج و تروریسم و بستن راه بر روی راه‌حل سیاسی است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد:سوریه متاسف است که شورای امنیت نمی‌تواند تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم کند. همچنین از این‌که برخی کشورها در روند محکوم به بهانه‌هایی که به وضوح نشان دهنده تعصب کور آن‌ها به نفع اسرائیل است، مانع از اعلام محکومیت این تجاوز توسط شورای امنیت می شوند، ابراز تاسف می کند».

صباغ افزود: «ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در ایفای مسئولیت‌هایش باعث می‌شود کشورهای عضو سازمان ملل احساس کنند که نمی‌توانند بر مشروعیت بین‌المللی و توانایی‌های خود برای احقاق حقوقشان تکیه کنند».

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش به راهکار سیاسی مبتنی بر گفت‌وگوی ملی سوری - سوری و فرایند سیاسی تحت هدایت سوریه بدون دخالت خارجی  و الزام به پایبندی کامل به مراجع و قواعد کاری آن و رد هرگونه مداخله خارجی یا تحمیل نتایج قبلی و جدول زمانی ساختگی برای آن پایبند است.

صباغ تصریح کرد: همه کشورهایی که مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان می‌شوند می‌بایست دست‌های خود را بالا ببرند و مانع‌تراشی در مسیر بازگشت آزادانه و با عزت آن‌ها را متوقف کنند.  یکی از مهمترین الزامات بازگشت آوارگان سوری، لغو اقدامات یکجانبه است که باعث کشته شدن شهروندان سوری می‌شود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی افزود که کشورش اقدامات ترکیه و عدم پایبندی آن به تعهدات سابق خود به موجب توافق‌های آستانه و تفاهمنامه سوچی محکوم می‌کند و بار دیگر بر مخالفت خود با اظهارات رجب طیب اروغان، رئیس جمهوری ترکیه در خصوص ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه تاکید می‌کند.

منبع: فارس