شهر خبر

وزیر اقتصاد: پیشنهادها برای افزایش حجم تجارت دربندر خرمشهر بررسی می‌شود

وزیر اقتصاد: پیشنهادها برای افزایش حجم تجارت دربندر خرمشهر بررسی می‌شود

آبادان - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مدیران و فعالان اقتصادی خرمشهر پیشنهاد دقیقی برای چگونگی افزایش حجم تجارت در بندر خرمشهر بدهند تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

احسان خاندوزی که روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرده در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: باید شرایط برای رونق اقتصادی در مناطق آزاد ایجاد شود.

وی گفت: در این سفر با جمعی از فعالان اقتصادی در بنادر چوئبده و اروندکنار شهرستان آبادان و بندر خرمشهر دیدار و گفت و گو داشتم و مسایل و مشکلات آنها بررسی شد.

خاندوزی ادامه داد: یکی از مسایلی که در دولت مطرح است قانونمند کردن واردات کالاهای ته لنجی است تا باعث رونق مناطق مرزی و بندری شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: وزارت صمت و کشور با همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آیین نامه‌ای برای مبادلات مرزنشینان و کالاهای ته لنجی آماده کردند که این آیین نامه آماده و در هیات دولت بررسی شد.

وی بیان کرد: ۲ بند از این آیین نامه نیاز به هماهنگی با شورای سران سه قوه دارد که امید است به زودی در شورای عالی هماهنگی افتصادی تصویب شود و به محض تایید و الحاق به آیین نامه، به وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

خاندوزی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت کالاهای ته لنجی به صورت قانونی و با نظم و پس از ثبت در گمرک وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام کالا از مسیر تخلف قاچاق خارج می‌شود، افزود: برنامه ریزی شده تا تعداد سفرهای کالاهای ته لنجی نیز افزایش یابد که این باعث رونق اقتصادی، اشتغال و معیشت منطقه می‌شود.

وی گفت: امید است با این اقدامات شاهد رونق اشتغال و درآمد و کاهش نرخ بیکاری که از گلایه‌های مردم خوزستان است باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه در سفری یکروزه وارد خوزستان شد.وی از بنادر چوئبده و اروندکنار شهرستان آبادان و بندر خرمشهر دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات این‌مناطق آشنا شد.