شهر خبر

عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

دامن زدن به اختلافات میان اقوام هدف دشمن است

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: از اختلاف‌افکنی میان مذاهب در استان کردستان به شدت پرهیز و حفظ و تقویت وحدت و انسجام اولویت همه اقوام باشد.

اعتمادآنلاین|

عبدالسلام کریمی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه، نقش مهمی در ارتباط بین مردم و مسئولان داشته و انتظار می‌رود همانند همیشه ظرفیت‌ها و نقاط قوت استان و مشکلات مردم را منعکس و پیگیری کنند.

به گزارش تسنیم، وی موازی‌کاری را یکی از مهمترین آسیب‌های عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: می‌توان با هم‌افزایی ادارات و سازمان‌های فرهنگی، به جای برگزاری برنامه‌های کوچک و کم‌مخاطب؛ برنامه‌ها و جشنواره‌های بزرگ و تأثیرگذار در سطح استان با گستره‌های ملی و بین‌المللی برگزار شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تأکید بر اینکه از بخشی‌نگری در امور اداری و مدیریت کلان استان پرهیز شود، تصریح کرد: ارشاد به عنوان متولی فرهنگ، هنر، رسانه و امور قرآنی به همه عرصه‌های فرهنگی و هنری یکسان نگاه کرده و برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که با شرع و اسلام مغایرت ندارد، اجازه فعالیت دهد.

وی با تأکید بر اینکه تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری و برگرفته از علوم قرآنی در استان در اولویت قرار گیرد، افزود: ارشاد کردستان همه اقشار، مذاهب و اقوام را در عرصه فرهنگ و هنر با یک نگاه عدالت‌محور ببیند و براساس اصل اسلامی اخوت، صلح و آشتی را رواج و از تبعیض و خط‌کشی‌های سلیقه‌ای پرهیز کند.

کریمی دامن زدن به اختلافات را هدف دشمن و حرام دانست و تأکید کرد: از اختلاف‌افکنی میان مذاهب در استان کردستان به شدت پرهیز و حفظ و تقویت وحدت و انسجام اولویت همه اقوام باشد.

وی تقویت جایگاه اهل سنت در کشور را از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و بیان داشت: به هیئت دولت پیشنهاد کرده که هر کدام از وزرا از نخبگان اهل‌سنت به عنوان معاون، مدیرکل ستادی یا مشاور استفاده کنند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از معرفی 9 نفر از نخبگان اهل‌سنت استان‌های تلفیقی کشور به وزیر امور خارجه برای سفرای ایران اسلامی در کشورهای مختلف خبر داد و ابراز داشت: همچنین پیگیری انتخاب نخبگان اهل سنت برای سکانداری استانداران در استان‌های مختلف کشور انجام شده است.

کریمی از انعکاس مشکلات و مطالبات مردمان استان‌های تلفیقی کشور به ویژه کردستان به رئیس‌جهور خبر داد و یادآور شد: در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همه توانم را در این راستا به‌کار گرفته‌ام.