شهر خبر

چهار هزار و ۱۰۰ خانوار ملایری زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزان قرار می‌گیرند

چهار هزار و ۱۰۰ خانوار ملایری زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزان قرار می‌گیرند

همدان- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: چهار هزار و ۱۰۰ خانوار شهرستان ملایر تا پایان سال جاری زیرپوشش خدمات این صندوق قرار می گیرند که ۱۰ درصد این سهمیه از ابتدای امسال تاکنون بیمه شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهدی سماواتی روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان ملایر اظهار داشت: سهمیه بیمه استان همدان از این صندوق در سال جاری یک میلیون خانوار است که افراد فاقد هرگونه بیمه را شناسایی و زیرپوشش خدمات حمایت یقرار خواهیم داد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر در شهرستان ملایر زیر پوشش خدمات بیمه این صندوق قرار گرفته اند که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ نفر راننده، ۶۲۳ نفر زنان سرپرست خانوار(مددجوی بهزیستی)، ۱۷ هزار و ۳۱۰ نفر روستایی، ۶۸۵ نفر ساکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱۴۹ نفر عشایر و یک‌هزار و ۳۴۶ نفر نیز کشاورز هستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تعداد کل مستمری بگیران ماهانه شهرستان ملایر در صندوق را یک‌ هزار و ۴۶ خانواده عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۴ خانواده مستمری سالمندی، ۱۱۲ خانواده مستمری از کار افتادگی، ۶۶۲ نفر مستمری بازماندگان و ۱۹۸ نفر مستمری پیش از موعد از صندوق دریافت می‌کنند.

سماواتی با اشاره به فعالیت هفت کارگزاری در شهرستان ملایر گفت: امسال سهمیه این صندوق به تفکیک بخش‌ها  و روستاها مشخص و به بخشداران و دهیاران ابلاغ شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به عدم پوشش بیمه برخی مشاغل از جمله خیاطان یا منبت‌کاران این شهرستان، گفت: حدود ۲۰ هزار خیاط در این شهرستان مشغول بکار هستند که بیمه این مشاغل خدمت بزرگی به آنها محسوب می شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه گستره خدمات صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان می‌تواند بیشتر باشد، افزود: با کمک مجلس شورای اسلامی می توان زمینه توسعه خدمات حمایتی این صندوق را افزایش دهیم.

چهار هزار و ۱۰۰ خانوار ملایری زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزان قرار می‌گیرند