شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#دونالد ترامپ#طرفداران ترامپ

مشاور سابق ترامپ خواستار تاخیر در برگزاری جلسه دادگاه درباره حمله به کنگره شد

مشاور سابق ترامپ خواستار تاخیر در برگزاری جلسه دادگاه درباره حمله به کنگره شد

استیو بنن مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ با ارائه دادخواستی به دادگاه خواستار تاخیر در برگزاری جلسه دادگاه خودش درباره حمله طرفداران ترامپ به کنگره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«استیو بنن» مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ روز گذشته با ارائه دادخواستی به دادگاه خواستار تاخیر در برگزاری جلسه دادگاه خودش درباره حمله طرفداران ترامپ به کنگره شد.

وی ضمن ارائه این دادخواست به دادگاه، دلیل خود را برای این درخواست، جلسات استماع عمومی مداوم عنوان کرد.

تیم حقوقی بنن، هفته جاری درخواست کرده بودند که جلسه استماع وی از 18 جولای به 25 اکتبر تغییر کند زیرا معتقدند جلسات استماع عمومی درباره این حادثه می تواند بر رای و نظر قضات تاثیر بگذارد.  

در بیانیه تیم حقوقی بنن آمده است: تاثیر عمومی این جلسات استماع محدود به خود جلسات نیست و پوشش رسانه های این جلسات نیز بسیار موثر است. در واشنگتن که جلسات دادگاه در آنجا برگزار می شود، این موضوع تبدیل به موضوع داغ رسانه ها شده و همین امر می تواند بر رای قضات تاثیر بگذارد.

بنن در حالی این دادخواست را مطرح کرد که وزارت دادگستری در نوامبر سال گذشته و پس آنکه وی به احضاریه ارسال شده برای او از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان پاسخی نداده بود، ادعا نامه ای علیه وی تنظیم و ارسال کرد و خواستار پاسخگویی و ادای برخی توضیحات از سوی او درباره حمله به کنگره شد.

از آن زمان تاکنون جمهوری خواهان تلاش های زیادی را برای مقابله با این احضاریه ها و رد اتهامات مطرح شده علیه بنن انجام داده‌اند. در حال حاضر نیز امیدوارند تا با کمک وکلای خود، دادگاه او را به تاخیر بیاندازند.

پت سیپلون مشاور سابق ترامپ به دادگاه احضار شد

«پت سیپلون» مشاور سابق ترامپ در کاخ سفید برای پاسخگویی درباره حادثه حمله به کنگره به دادگاه احضار شد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته احضاریه ای را برای سیپلون ارسال کرد تا وی به برخی سوالات درباره حمله طرفداران ترامپ به کنگره پاسخ دهد.

این احضاریه علیه وی پس از آن صادر شد که روز گذشته «کسیدی هاچینسون» مشاور سابق رئیس کارکنان کاخ سفید، در جلسه استماع خود شهادت داد که وی به همراه سیپلون در صبح روز 6 ژانویه سعی کردند تا مانع از رفتن ترامپ به ساختمان کنگره شوند.

بنی تامپسون رئیس کمیته قضایی 6 ژانویه در بیانیه ای اعلام کرد آقای سیپلون به لحاظ قانونی درباره اقدامات دونالد ترامپ در روز حمله به کنگره و روزهای قبل از آن، اطلاع دارد و حالا باید در این باره به برخی سوالات پاسخ دهد. نیاز به ادای توضیحات و شهادت او درباره این حادثه، از هر گونه نگرانی وی درباره منافع سازمانی کاخ سفید، مهمتر است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: سیپلون می تواند توضیحات خوبی درباره اینکه مارک میدو، رودی جولیانی و دونالد ترامپ چگونه این اقدامات غیرقانونی را مرتکب شده‌اند، بیان کند.

انتهای پیام/