شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#آلمان#نتایج#کرونا

رکورد جدید فقر در آلمان/ تصمیم شهروندان کم درآمد برای خرید کمتر مواد غذایی

رکورد جدید فقر در آلمان/ تصمیم شهروندان کم درآمد برای خرید کمتر مواد غذایی

بر اساس نتایج گزارش فقر در آلمان که از طرف نهادهای مربوطه منتشر شده است نرخ فقر در این کشور به دلیل بحران کرونا و افزایش قیمت‌ها رکورد جدیدی را به دست آورده و بسیاری از شهروندان کم درآمد می‌خواهند در آینده مواد غذایی کمتری بخرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ"، برخی بحران ها از جمله همه‌گیری کرونا فقر در آلمان را به نقطه اوج جدیدی رسانده است. بر اساس آخرین گزارش فقر که روز چهارشنبه از طرف انجمن برابری در برلین ارائه شد، نرخ فقر در سال 2021 در این کشور به 16.6 درصد افزایش یافت. این بدان معناست که در سال 2021 تقریباً 14 میلیون نفر در آلمان معیشت مطمئنی نداشتند.

اولریش اشنایدر، مدیر کل انجمن برابری در این باره گفت که فقر هرگز به سرعت این دو سال همه‌گیری افزایش نیافته است. وی افزود: این روند افزایشی من را شگفت زده کرده است.

بر اساس این گزارش، فقر درآمدی به طور غیرعادی در میان افراد شاغل افزایش یافته است. در میان افراد خوداشتغال که در طول همه‌گیری متحمل خسارات زیادی شدند، نرخ فقر از 9 به 13.1 درصد افزایش یافت. سطوح بالایی نیز در میان مستمری بگیران با نرخ فقر تقریباً 18 درصد و در میان کودکان و جوانان با حدود 21 درصد ثبت شده است. اشنایدر گفت: این بدان معناست که فقر کودکان هم بیش از هر زمان دیگری است.

اشنایدر توضیح داد که اکنون، اثرات اقتصادی همه‌گیری و افزایش شدید هزینه‌های زندگی بیشترین ضربه را به شهروندان می‌زند. وی خواستار کمک هدفمند به این افراد آسیب دیده شده و از بسته های غیر منصفانه امدادی دولت انتقاد کرد.

اشنایدر گفت که او درک نمی کند که در جاهایی که اصلاً نیازی به پشتیبانی نیست، این کمک ها ارائه می شود.

نرخ فقر اطلاعاتی در مورد اینکه چند نفر با کل درآمد خالص خود کمتر از 60 درصد درآمد متوسط ​​در آلمان دارند را ارائه می دهد. به عنوان یک قاعده، این افراد هیچ اندوخته ای ندارند، به دلیل هزینه های پیش بینی نشده نیازمند هستند و توانایی پرداخت هزینه های اضافی مانند سینما، تعطیلات یا سرگرمی ها را ندارند، به این معنی که آنها و فرزندانشان از زندگی عادی جدا شده‌اند. این مفهوم نسبی فقر در سراسر اتحادیه اروپا برای محاسبات آماری گسترش فقر در کشورهای عضو استفاده می شود.

به نوشته روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، نتایج یک بررسی نشان می دهد که حدود 52 درصد از خانوارهایی که درآمد خالص آنها تا 2000 یورو در ماه است، به دلیل افزایش قیمت ها می خواهند در آینده غذای کمتری بخرند. نویسندگان این مطالعه خواستار بسته های امدادی بیشتر هستند.

بر اساس بررسی موسسه تحقیقات اقتصاد کلان و چرخه تجاری (IMK) بنیاد هانس بوکلر، که نزدیک به اتحادیه کارگری است، و روزچهارشنبه منتشر شد، بیش از نیمی از آلمانی‌هایی که درآمد کمتری دارند - چه کار کنند و چه به دنبال کار باشند - به دلیل تورم بالا، می‌خواهند غذای کمتری بخرند. بر این اساس حدود 52 درصد از نیروی کار با درآمد نسبتاً پایین خانوار تا 2000 یورو خالص در ماه احساس می کنند به دلیل افزایش قیمت ها، به ویژه انرژی، مجبور به کاهش مواد غذایی هستند. در میان آنها، حدود 18 درصد حتی خواهان کاهش قابل توجه مصرف غذا، نوشیدنی، محصولات تنباکو و موارد مشابه هستند. بر این اساس 63 درصد نیز اعلام کرده‌اند که به دلیل تورم خواهان کاهش خرید پوشاک و کفش هستند که 28 درصد به طور واضح این اقدام را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/