شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزنه برداری#وزنه‌برداری

مقامی: شرایط وزنه برداری ایران اسفناک‌تر از تصور است

مقامی: شرایط وزنه برداری ایران اسفناک‌تر از تصور است

تهران- ایرنا- سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به شرایط سخت این رشته گفت: شرایط فدراسیون اسفناک تر از حد تصور ما بود و باید برای رفع مشکلات اولویت را در درآمذزایی قرار دهیم.

«حسین مقامی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات پیش روی این فدراسیون در مدیریت جدید اظهار داشت: در گذشته انتقاداتی به شیوه مدیریت «علی مرادی» داشتم و نمی خواهم دوباره آنان را مطرح کنم اما باید بگویم مشکلات این فدراسیون فراتر از آن انتقادات است و فدراسیون شرایط اسفناکی دارد. تیم مدیریت جدید کار راحتی پیش رو ندارد اما تمام افراد از خانواده وزنه برداری هستند و با استفاده از دانش و نیروی جوانی مشکلات را حل خواهند کرد. ما باید اکنون مشکلات را با یک تیم مجرب بررسی کنیم و برخی از قراردادها شفاف سازی شود. واقعیت ها را به صورت ملموس به خانواده وزنه برداری اعلام خواهیم کرد تا شرایط مطلوب و موجود این رشته برای همگان مشخص شود. در این راه رسانه ها نیز کمک کار و تعامل با این قشر اولویت ما است. 

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری این را هم گفت: اگر شمار زیادی از بزرگان و خانواده وزنه برداری پای کار آمدند به خاطر نجات این رشته از مشکلات ایجاد شده است. مشکلاتی که باید با برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حل شود. اکنون چند اردو در رده های مختلف سنی باید مورد توجه قرار گیرد و ما اعزام هایی نیز در دستور کار داریم. اردوهای تیم وزنه برداری زنان باید به صورت هدفمند برگزار شود تا برای مسابقات بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی آمادگی لازم را کسب کنند. تامین هزینه این اردو ها نیز اولویت است. دوستان ما در رسانه و خانواده وزنه برداری از بودجه فدراسیون آگاه هستند و این بودجه تنها برای یک یا چند اعزام کافی است و باید برای سایر برنامه ها درآمدزایی لازم  داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در گذشته تنها چشم رییس فدراسیون به بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود و این موجب شد تا همواره مشکلاتی پیش روی اردوها وجود داشته باشد حتی مشکلات موجب شد تا اعزام تیم به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان در هاله ای از ابهام قرار گیرد. جذب اسپانسر و درآمدزایی ورزشی اولویت ما است و برای این از هم اکنون تلاش خود را آغاز کردیم. نباید تنها به بودجه دولتی چشم داشته باشیم. یکی از وظایف رییس فدراسیون و مدیر مجموعه درآمدزایی است. 

مقامی در توضیح شرایط و چگونگی جذب اسپانسر نیز افزود: دنبال فشار بر وزارت ورزش یا کمیته برای افزایش بودجه نیستیم بلکه باید از ظرفیت رشته وزنه برداری برای درآمدزایی استفاده کنیم. تیم با وجود ستارگان بزرگ و قهرمانان ملی قابلیت درآمدزایی دارد و تیم جوان کنونی بدون شک این کار را انجام خواهند داد. البته تنها اسپانسر نیست بلکه باید با رایزنی نسبت به دنبال کسب بودجه باشیم.