شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#تحریم

آمریکا، بزرگترین شرکت سازنده کامیون روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که صد مورد تحریم جدید را بر روسیه اعمال خواهد کرد که از جمله آنها کاماز، بزرگترین تولیدکننده کامیون روسیه است. ایالات متحده با این اقدام، به تعهدات رهبران گروه هفت برای مجازات بیشتر روسیه به علت حمله این کشور به اوکراین عمل کرد.

ایالات متحده تحریم هایی را علیه کاماز، بزرگترین تولید کننده کامیون روسیه اعمال کرده و تشریح کرد که خودروهای این شرکت، در سراسر جنگ اوکراین،  حامل موشک و سربازان روسی بوده اند. در نتیجه این اقدام، نه شرکت تابعه کاماز نیز در فشار تحریم آمریکا قرار می گیرند که یکی از آنها، شرکت سهامی عامی است که کمتر از 50 درصد آن متعلق به روستک است.

 

همچنین تحریم‌هایی علیه سرگئی کوگوگین، مدیر عامل این شرکت روسی، فرودگاه بین‌المللی بگیشِوو، شرکت لیزینگ کاماز، شرکت موتور توتایف و سایر شرکت‌های مرتبط با کاماز اعمال شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اعلام کرد که اقدامات محدودکننده‌ای نیز علیه مراکز هوافضای روسیه از جمله توپولف، شرکت ایرکوت، مرکز آزمایش پرواز چکالوف و سایر شرکت ها اعمال شده است.

وزارت خزانه داری گفت که وزارت امور خارجه روز سه شنبه همچنین تحریم هایی را علیه 45 نهاد و 29 نفر از جمله واحدهای نظامی روسیه اعمال می کند. بیش از 500 افسر ارتش روسیه نیز مانند سایر مقامات با محدودیت روادید مواجه خواهند شد.