شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طب سنتی

۷ راه شگفت‌انگیز برای کنترل دیابت با طب سنتی

۷ راه شگفت‌انگیز برای کنترل دیابت با طب سنتی

اگر دیابت نوع دو در مراحل اولیه تشخیص داده شود با طب سنتی قابل درمان است.

به گزارش بهداشت نیوز، درمان دیابت بدون دارو هم می‌تواند در منزل انجام شود. برای هر فردی که بالای ۴۰ سال سن دارد، انجام آزمایش قندخون هر ۶ ماه یک بار الزامیست. همچنین بانوان باردار هم باید مراقب تغذیه‌ی خود باشند. زیرا در این دوره احتمال ابتلا به دیابت بسیار بالاست. اگر شما یا یکی از اطرافیان‌تان به دیابت نوع ۲ مبتلا باشید، درمان آن کار چندان سختی نیست. به شرط اینکه در مراحل اولیه تشخیص داده شود و از درمان قطعی دیابت با طب سنتی استفاده کنید.

سرکه سیب و درمان دیابت در ۳۰ روز

ترکیب اصلی سرکه سیب اسید استیک است که فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که مصرف ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب می‌تواند قند ناشتای صبح را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب به همراه وعده‌های غذایی مصرف شود تا حد زیادی از میزان کربوهیدرات را در بدن کاهش می‌دهد.
متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که سرکه سیب را قبل از غذا و یا به تنهایی مصرف کنید. اگر به خوردن سالاد عادت دارید، می‌توانید آن را به همراه سس و یا به تنهایی به سالاد خود اضافه کنید.

مصرف سبزیجات حاوی فیبر

سریعترین راه درمان دیابت مصرف غذاهای حاوی فیبر است. زیرا این ماده‌ی غذایی می‌تواند انسولین بدن را تقویت و میزان قند خون را کاهش دهد. مقدار توصیه شده برای مصرف فیبر در طی روز ۳۰ گرم است. بیشتر ایرانیان ۶-۸ گرم فیبر در طی روز دریافت می‌کنند که کافی نیست.
جو یکی از غذاهی حاوی فیبر و پروتئین است که در کاهش قندخون، تقویت انسولین، کاهش کلسترول و التهاب بدن تاثیر دارد. نیاز به خیساندن جو ندارید و فقط باید آن را به مدت ۱۵ دقیقه با مقداری آب و نمک بپزید و مصرف کنید.

آلوئه ورا برای درمان دیابت در مراحل اولیه

شیره آلوئه ورا به دلیل خاصیت ملین بودن آن شناخته شده است. تحقیقات زیادی بر روی ژله‌ی تلخ این گیاه صورت گرفته است که نشان می‌دهد این ماده‌ی مخاطی قادر است قندخون را کاهش دهید. البته باید آن را از بازار تهیه کنید و محصول تهیه شده فاقد آلوئین یا آنتراکینون باشد.

دارچین معجزه می‌کند

یکی از راه‌های درمان قطعی دیابت با طب سنتی مصرف دارچین است. این ادویه‌ی خوشبخو نه تنها در کاهش کلسترول و لاغری مؤثر است، بلکه به کاهش قندخون هم کمک می‌کند. این ادویه از پوست درخت بدست می‌آید که در انواع غذا و شیرینی استفاده می‌شود.
با مصرف دارچین میزان قند و گلوکز خون کاهش می‌یابد. همچنین در بیماران دیابتی، حساسیت به انسولین از بین می‌رود. اگر کسی به کلسترول خون مبتلا باشد، دارچین این ماده‌ی مضر را در خون کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل داشتن چندین آنتی‌اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی دیابتی‌ها کمک می‌کند.

تاثیر شنبلیله بر روی قند خون

شنبلیله‌ دانه‌ای که معمولاً به عنوان ادویه‌ی غذایی استفاده می‌شود. این دانه تاثیر زیای در کاهش کلسترول و قند خون دارد و به عنوان راهی برای درمان دیابت در منزل است. با مصرف این دانه ممکن است ادرار بوی غیرطبیعی بگیرد که جای نگرانی نیست.
دانه‌های شنبلیله حاوی الیاف و مواد شیمایی هستند که به کاهش سرعت هضم کربوهیدرات‌ها و قند کمک می‌کند. همچنین شواید زیادی نشان می‌دهد که مصرف این دانه باعث به تاخیر افتادن دیابت نوع ۲ می‌شود. اگر کسی در همان مراحل اولیه‌ی بیماری باشد، با کمک شنبلیله می‌تواند آن را درمان کند. برای مصرف آن با آب به مدت چند ساعت بخیسانید و سپس پودر کنید. این پودر را زمان شب قبل از خواب (نصف قاشق مرباخوری) مصرف کنید.

مصرف خار مریم

نام علمی خار مریم، سیلی مارین است که برای درمان دیابت با طب سنتی می‌توانید آن را مصرف کنید. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. در طب سنتی برای بیماری‌های مختلف از عصاره‌ی خار مریم به عنوان یک دارو استفاده می‌کردند. عصاره‌ی این گیاه می‌تواند تا حد زیادی قندخون را کاهش دهد.

مصرف پیاز برای کنترل قندخون

برای درمان قطعی دیابت با طب سنتی می‌توانید پیاز مصرف کنید. زیرا باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. از سوی دیگر به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور مکرر پیاز مصرف می‌کنند، کمتر در معرض دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرند. این ماده‌ی خوراکی میزان انسولین بدن برای کنترل قندخون را افزایش می‌دهد.