شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#یارانه#دولت

نماینده مجلس : آستانه تحمل مردم پایین آمده ، اکثر مردم فقیر و برای گذاران امورات خود ، محتاج یارانه هستند

نماینده مجلس : آستانه تحمل مردم پایین آمده ، اکثر مردم فقیر و برای گذاران امورات خود ، محتاج یارانه هستند

ایسنا نوشت :نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: دولت رئیسی باید برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد، چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۱۱ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز سه شنبه ۲۱ تیرماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به ملت ایران گفت: همه مسئولان نظام اذعان دارند که نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط با مردم در حوزه‌های انتخابیه، به‌ صورت روزانه از مشکلات موکلین خود با خبرند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان اذعان کرد: همانطور که اطلاع دارید، دولت تاکنون اقدامات مفیدی انجام داده اما با این‌ وجود گرانی، فقر، بیکاری و فساد، مملکت را فراگرفته است. آستانه تحمل مردم پایین آمده و اکثر مردم فقیر و محتاج یارانه برای گذاران امورات خود هستند که این موضوع در شأن مردم که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با منابع عظیم نفت، گاز و معادن متنوع هستند، نیست پس ما با این ملت وفادار و بزرگ ایران چه کردیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه شهید چمران می‌گوید مسئولی که تخصص ندارد اما پست قبول می‌کند، بی‌تقوا است، اظهار داشت: دقیقاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور و دولت، در همین جمله ارزشمند و کلیدی نهفته است که کارهای بزرگ، به آدم‌های کوچک، بی تخصص، ضعیف، کارنابلد و بی‌لیاقت سپرده شده‌ و دولت بی‌برنامه است. وزرا نیز برنامه مدون و زمان‌بندی‌شده‌ای، برای اداره وزارتخانه متبوع خود ندارند.

افزایش ۵۰ تا ۱۲۰ درصدی اجاره بها

در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: دولت اقدامات خوبی شروع کرده است، اما مشکلات جدی هم برای مردم به وجود آمده است که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار نگیرند مطمئن باشید نمی توانیم خدمات شایسته ای به ملت ایران داشته باشیم.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم ماه های اخیر موجب نگرانی شدید مردم شده است، اظهار کرد: قرار بود فقط یارانه ۴ قلم کالا برداشته شود، در حالی که تاثیرات آن بیش از صدها قلم است و این کار موجب شده دیگر جیبی برای مردم باقی نماند که بخواهند دست در آن جیب کنند.

وی ادامه داد: آثار پروژه بزرگ گاپ ترکیه هر روز برای کشورهای منطقه به ویژه منطقه ما بسیار زیان‌بار و خطرناک است. آثار این اقدام تا تهران هم رسیده است و فقط سد آتاتورک ترکیه ۵۰ میلیارد مترمکعب ظرفیت آب دارد که به اندازه تمام سدهای کشور ما است و این یعنی خشک شدن تالاب ها و گرد و غبار شدید که می توان اذعان کرد جای دیپلماسی در گذشته و حال بسیار خالی است.

تذکر نماینده مجلس درباره وزرای ضعیف رئیسی

بیشتر بخوانید :

دولت سهم بهداشت را پرداخت کند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آثار گرانی حوزه بهداشت و درمان به آسانی برطرف نمی شود، گفت: دولت سهم حوزه بهداشت را از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.

مشکلات سیستان و بلوچستان قابل حل است

ملک فاضلی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۸ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، گفت: دو سال از مجلس شورای اسلامی و یکسال از دولت انقلابی گذشته است در محیط عمل چه می‌گذرد؟ جامعه چگونه است؟ اوضاع و شرایط اقتصادی چیست؟ معضل معیشت جامعه در کجا است؟ آیا دولت انقلابی و مجلس انقلابی تغییر را به وجود آورده‌اند؟ قطعا نه. پس باید برگشت کنیم تا ببینیم که مشکل کجاست و آن را حل کنیم در غیر این صورت باید پاسخگوی نسل آینده و موجود باشیم.

۲۱۲۲۰