مقابل بیمارستان نجمیه سال هاست که محل تجمع دستفروشانی هست که قاب و محافظ گوشی تلفن همراه می فروشند . به تازگی شهرداری برای حذف دستفروشان از این معبر گلدان های بزرگی را در مکان هایی که آنها بساط می کردند گذاشته است . دستفروشان هم لا به لای گلدان ها بساط کرده اند و تنها عابران پیاده دشوار تر از همیشه از عرض پیاده رو عبور می کنند .

photo_۲۰۲۲-۰۶-۲۹_۱۹-۰۰-۱۷

جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهردار تهران درخصوص این شیوه مقابله با دستفروشان ترجیخ می دهد سکوت کند و می گوید در این خصوص حرفی نمی زند .

photo_۲۰۲۲-۰۶-۲۹_۱۹-۰۰-۴۵

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران هم به اکو ایران می گوید :‌باید این موضوع را از کسانی که این راهکارها را طراحی می کنند بپرسید من حدس می زنم گاهی وقتی می خواهیم کاربری یک معبر عوض شود مجبور هستند از یک سری اتفاقات واسطه استفاده  کنند و به صورت موقت تغییراتی در آن محوطه ایجاد تا از حالت بساط گستری بیرون بیاید .

وی ادامه می دهد :‌تصویری که شما به من نشان دادید که در این معبر گلدان گذاشته شده است  تا معبر پر شود و دیگر اجازه حضور دستفروشان در این معبر داده نمی شود این بالاخره بهتر از این است که 20 نفر آدم نگهبانی بدهند که کسی در این محدوده بساط گستری نکند .  حتما برگزاری رویدادها در این معابر و گذاشتن گلدان بهتر است در معابر کم عرض امکان برگزاری رویدادهای فرهنگی نیست ولی امکان گلدان گذاشتن است  .

photo_۲۰۲۲-۰۶-۲۹_۱۹-۰۰-۴۴ (2)

 سخنگوی شورای شهر تهران اضافه می کند :‌این به آن معنا نیست که هر جا دستفروش هست ما با گلدان آن را پر کنیم که دستفروش نباشد  اما به به عنوان راهکار موقت می توان از آن استفاده کرد اما نباید به صورت دائم باشد.  

 پیش از مسئولان شهری تهران از جمع آوری اطلاعات و ثبت نام دستفروشان برای ساماندهی آنها و صدور کارت شناسایی خبر داده بودند . به گفته  آنها هیچ دست فروشی جمع نخواهد شد بلکه به روز بازارها منتقل می‌شوند و در حال حاضر بیش از ۵ هزار دست فروش در روز بازارها مشغول به کار هستند. ۵ محور تجریش، هفت تیر، ولیعصر، شهرزاد، انقلاب و بازار تهران در دستور کار ساماندهی دست فروشان قرار دارند.