شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#قیمت#دلار
گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

سیگنال ضد و نقیض برجام به بازار ارز / قیمت دلار و سکه رنج شد

کدخبر: 505118
اقتصادنیوز : قیمت دلار و سکه امروز چهارشنبه 8 تیر ماه رنج شد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ عصر امروز چهارشنبه 8 تیر ماه نشست دو روزه علی باقری مذاکره کننده ارشد ایرانی و انریکه مورا برگزار شد.

سیگنال ضد و نقیض برجام به بازار ارز

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع آگاه در مذاکرات نوشت: آن چیزی که مانع از به نتیجه رسیدن این دور از گفت‌وگوها شده، پافشاری طرف آمریکایی بر متن طرح پیشنهادی خود در وین است که شامل «تضمین برای انتفاع اقتصادی ایران» نمی‌شود. در واقع واشنگتن به دنبال احیای برجام به منظور محدود کردن ایران بدون دستاورد اقتصادی برای کشورمان است.

گزارش تسنیم در حالی است که سعید خطیب زاده صبح دوشنبه در آخرین نشست رسانه‌ای خود در سمت سخنگوی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفته بود آقای بورل نظر طرف آمریکایی را منتقل کرده است و ایشان گفتند که آمریکا تعهد داده که در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عمل کند. به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد و چرخه انتفاع اقتصادی ایران از احیای برجام را تضمین کند و به موضوعات اختلافی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

واکنش فوری به خبر پایان مذاکرات دوحه 

خبر تسنیم با واکنش فوری وزارت امور خارجه مواجهه شد.  ناصر کنعانی سخنگوی ‌وزارت امور خارجه گفت گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر پایان مذاکرات گفت: مذاکرات دو روزه هنوز به انتها نرسیده و عصر امروز نشست دیگری میان علی باقری،‌ مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها برگزار خواهد شد.

بازار ارز  در این دو روز به این نشست سیاسی مهم چشم دوخته بود. قیمت دلار امروز نسبت به روز قبل رنج شد. 

قیمت دلار در بازار رسمی 

اما در بازار رسمی امروز قیمت دلار مانند روز گذشته آرامش را تجربه کرد. قیمت دلار در صرافی ملی صبح امروز 27 هزار و 707 تومان بود و قبل از ظهر به 27 هزار و 711 تومان رسید نرخ دلار صرافی در نیمه روز با 27 هزار و 720 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز 8 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد. قیمت دلار در ساعات پایانی کار صرافی ملی بر روی 27 هزار و 707 تومان قرار گرفت. 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی اموز 27 هزار و 560 تومان بود و در نیمه روز به 27 هزار و 580 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 5 تومان بالاتر بود. نرخ دلار متشکل عصر امروز در زمان نوشتن این گزارش 27 هزار  570 تومان بود.  

قیمت سکه رنج شد 

قیمت اونس طلا عصر امروز در مقایسه با روز قبل 4 دلار پایین آمد و در محدوده 1818 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز 18 هزار و 300 تومان تومان بالاتر از دیروز معامله شد . قیمت سکه هم امروز مانند نرخ دلار رنج شد  و  50 تومان گرانتر از نرخ روز سه شنبه معامله شد . این فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز در محدوده 14 میلیون و 550 هزار تومان معامله شد.