شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#جواب#نفت#بازیکنان#صنعت نفت

افشین حاجی پور در گفتگو با خبر ورزشی:

کاش لااقل استقلال نصف پرسپولیس یارگیری می کرد!/ پرپسولیس طوری بازیکن گرفت که قهرمان آسیا شود/ بازیکن جواب بی تجربه به درد استقلال نمی خورد

بازیکن اسبق استقلال گفت: تیم استقلال بازیکنانی می خواهد که در حد این تیم باشند امسال بازیکنان کم سن و سالی که از صنعت نفت به این تیم آمده‌اند نمی توانند بار تیم استقلال را به دوش بکشند.

کاش لااقل استقلال نصف پرسپولیس یارگیری می کرد!/ پرپسولیس طوری بازیکن گرفت که قهرمان آسیا شود/ بازیکن جواب بی تجربه به درد استقلال نمی خورد

افشین حاجی پور بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت این روزهای استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع باشگاه استقلال در روزهای نقل و انتقالات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما توقع داشتیم مدیران باشگاه مبنای کارشان را بر اصل صداقت بگذارند اما یا صداقتی وجود ندارد یا اگر هست آن را به شکل شفاف با مردم در میان نمی گذارند. متاسفانه اوضاع به هیچ وجه خوب نیست.

چرا می گوید وضعیت استقلال خوب نیست؟

برای اینکه لیگ زمانی جذاب می شود که استقلال و پرسپولیس به یک اندازه قوی باشند. دو تیمی که رییس مجمع شان یکی است نباید اینطور بسته شوند که یکی خوب و آن ییکی هر چه شد! در کنار این دو تیم وقتی سپاهان و فولاد و دیگر مدعیان هم یارگیری کرده باشند لیگ ما قدرت بیشتری پیدا می کند و تیم ملی قوی تر می شود. وقتی بازیکنانی که از پرسپولیس رفته اند را می بینیم متوجه می شویم در این سال ها یا قراردادشان تمام شده و یا خودشان به تیم های خارج از کشور رفته اند. ولی در فصول گذشته هر بار در نقل و انتقالات تیم استقلال را شخم زدند. ظاهراً امسال هم چنین اتفاقی در انتظار استقلال است.

نظرتان درباره یارگیری باشگاه پرسپولیس چیست؟

پرسپولیسی ها طوری تیمشان را بسته اند که کاملا مشخص است می‌خواهند قهرمان آسیا شوند. البته این بستگی به توانایی‌های کادر فنی پرسپولیس هم دارد. ولی بازیکنان با تجربه و صاحب نامی که به این تیم رفته اند قطعاً شرایط را برای پرسپولیس در فصل آینده متفاوت خواهند کرد. ولی این وضعیت در باشگاه استقلال وجود ندارد و هواداران از این شرایط ناراضی هستند. الان شما ببینید که چهار هفته از قهرمانی استقلال گذشته ولی دریغ از یک روز خوش! مردم حتی یک روز نتوانستند با این قهرمانی خوشحالی کنند. بی‌برنامه‌گی و برهم ریختگی در باشگاه موج می‌زند. از سردار آجرلو توقع داشتیم در ادامه اتفاقات خوب فصل گذشته در نقل و انتقالات هم موفق ظاهر شود اما قطعاً تا اینجا اینگونه نبوده. ای کاش لااقل اندازه نصف بازیکنان خوبی که پرسپولیس جذب کرده را ما می گرفتیم.

کاش لااقل استقلال نصف پرسپولیس یارگیری می کرد!/ پرپسولیس طوری بازیکن گرفت که قهرمان آسیا شود/ بازیکن جواب بی تجربه به درد استقلال نمی خورد

چه صحبتی درباره تمدید نشدن قرارداد وریا غفوری دارید؟

وریا غفوری حداقل تا چند سال دیگر می تواند برای استقلال بازی کند. هر تیم یک بزرگتر می خواهد. وریا غفوری قبلاً این موضوع را ثابت کرده که توانایی این کار را دارد. وقتی استراماچونی از استقلال رفت غفوری به عنوان کاپیتان استقلال هم جای سرمربی را پر کرد و هم یک بازیکن محوری شد که همه تیم را گرد خودش جمع کرد.

ولی ظاهرا او حرفهایی زده که نباید می زد!

گاهی اوقات بازیکن بعد از پایان بازی و وقتی جریان خونش بالاست تحت تاثیر مسابقه حرف می‌زند که ممکن است از روی خستگی باشد. گرچه وریا غفوری حرف بدی نزد. او از مردم کشور حمایت کرد. مشابه این حرف‌ها را بارها در تلویزیون خودمان از زبان مسئولان می شنویم ولی متاسفانه عده ای حرف های وریا غفوری را بد برداشت کردند.

به نظر شما تمدید نشدن قرار داد وریا غفوری کار درستی است؟

اصلا درست نیست! فوتبال بازی جوانمردانه است و زمانی باید بازیکنی را به این شکل کنار گذاشت که دلیل قانع کننده ای برای آن وجود داشته باشد. با ادامه این شرایط وضعیت تیم استقلال روز به روز بدتر می شود.

از چه نظر بدتر می شود؟

ما هنوز تکلیف کادر فنی مان مشخص نیست. این در حالی است که تیم‌های دیگر برنامه تمرینی شان را هم شروع کرده‌اند. ما نمیدانیم ساپینتو چه مربیانی را کنار دستش خواهد داشت. نمی‌دانیم چه بازیکنانی به استقلال می آیند. تا اینجا فقط دو، سه نفر را گرفته اند که نفرات شاخص و در حد استقلال نیستند. استقلال بازیکنان طراز اول می‌خواهد. مثل پرسپولیس که رفته بازیکنان باتجربه و ملی پوش را آورده. استقلال جای جوان با تجربه است که حداقل دو سال در تیم ملی بازی کرده باشد. امثال سعید مهری به درد استقلال نمیخورند. بلکه مهدی‌پورها هستند که باید به استقلال بیایند. آنهایی که وقتی به استقلال می آیند از پس سختی های این تیم بربیایند. استقلال جای آزمون و خطا نیست که بازیکن جوان بیاید و تازه بخواهد اینجا بعد از یک نیم فصل خودش را پیدا کند.