شهر خبر

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا:

ایمنی ترافیکی محورهای جنوب فارس باید ارتقا یابد

ایمنی ترافیکی محورهای جنوب فارس باید ارتقا یابد

لامرد - جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: محور مواصلاتی جنوب فارس شرایط مناسبی از حیث ایمنی ترافیک ندارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

سردار سید تیمور حسینی که طی سفری دو روزه که به منظور افتتاحیه واحد راهنمایی و رانندگی بخش اشکنان و بازدید از محورهای مواصلاتی جنوب فارس به شهرستان لامرد سفر کرده بود در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: واحد راهنمایی و رانندگی بخش اشکنان از امروز چهارشنبه رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت: شهرستان لامرد یکی از نقاط ویژه کشور در سه دهه گذشته از حیث مراکز تجاری، اقتصادی و صنعتی است که پیشرفت چشم گیری داشته است.

او در همین زمینه تصریح کرد: زیرساخت‌های حمل و نقلی این شهر و شهرستان اعم ازمحورهای مواصلاتی و معابر درون شهری به میزان این پیشرفت نتوانسته است پاسخگوی نیازهای حمل و نقلی این منطقه باشد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا افزود: نتیجه این عدم هم‌خوانی به کرات در طول سال شاهدحوادث ناگوار هستیم که محور مواصلاتی جنوب فارس شرایط مناسبی از حیث ایمنی ترافیک ندارد.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنند و سهم خود را به خوبی ایفا کنند که ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی این منطقه هم خوان مبتنی بر نیاز حمل و نقلی که با آن مواجه هستیم باشد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بخش قابل توجهی از حمل و نقل و ترددهای امروز ما با توجه به مراکز صنعتی شامل بار است.

سردار حسینی گفت: اگر همخوانی ایجاد نکنیم همه روزه باعث از بین رفتن سرمایه‌های این کشور خواهیم بود که امیدواریم با کار جهادی و یک کار اثربخش قابل توجه عقب ماندگی این چنددهه را قائل توجهی را جبران کنیم.

او گفت: حضور یک پلیس راهور در این شهر می‌تواند متضمن نظم و انضباطی که باعث کاهش تصادفات و پیشگیری از تصادف را به دنبال داشته باشد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: هر تصادف ضایعه یک تخلف است، و تصادفی را نداریم که یک تخلفی مرتکب نشده باشد، لذا اگر می‌خواهیم تصادفی را پیشگیری کنیم و کاهش دهیم لازمه اول ایجاد نظم و انضباط است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم نظم و انضباط را ایجاد کنیم لازمه آن داشتن یک شبکه معابر استاندارد است و به صورت زنجیروار به هم متصل هستند

سردار حسینی عنوان کرد: نمی‌شود با یک شبکه معابر پُرایراد و ناقص و یک مهندسی ترافیک ناقص و یک خودروی ناایمن و یک اجرای مقررات دست وپاشکسته، امیدوار باشیم، لذا باید با جدید تمام این مهم را به سرانجام مطلوب رساند.