شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازارهای جهانی
افت 7 درصدی اتریوم

ریزش مجدد ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی

کدخبر: 505108
اقتصادنیوز : فشار فروش مجددا در بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته و قیمت ها در مسیر افت قرار گرفته اند. البته فعلا این فشار فروش به اندازه ای شدید نیست که باعث ایجاد وحشت در بازار شده باشد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیت کوین امروز با افت حدود 4 درصدی در محدوده 20 هزار دلار معامله می شود. قیمت البته کمی بالاتر از 20 هزار دلار است اما امروز به محدوده کمتر از این رقم هم رسیده بود. با افت امروز، مجددا بازدهی هفتگی بیت کوین وارد محدوده منفی شده است.

ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته 23 میلیارد دلار بود و ارزش بازار هم عدد 383 میلیارد دلار را نشان می دهد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز در عدد 13 قرار دارد که نشان دهنده ترس در بازار است. اما جدا از این ترسی که توسط شاخص ترس و طمع نمایش داده می شود، یک ترس بزرگ دیگر هم در بازار دیده می شود.

فعالان بازار فعلا نگران این هستند که رشد چند روز اخیر، یک ریز موج اصلاحی در روند نزولی بزرگ باشد و دوباره بازار به شرایط بد خود برگردد که این بار هم قیمت می تواند تا چند هزار دلار دیگر افت کند. البته این نظر کارشناسان است و ممکن است تحلیل آن ها اشتباه باشد.

افت 7 درصدی اتریوم

وضعیت اتریوم امروز بدتر از بیت کوین است. افت 7 درصدی این آلت کوین قیمت را به حدود 1120 دلار رسانده که البته بازدهی هفتگی همچنان مثبت 3 درصد است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 14 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 137 میلیارد دلار است.

اتریوم در موج نزولی قبلی بازار تا نرخ 897 دلار هم افت کرد که البته به سرعت از این ناحیه به سمت بالا بازگشت.

ویروس نزولی به جان آلت کوین ها افتاد

آلت کوین ها امروز به صورت دسته جمعی منفی شده اند. در فهرست 50 ارز برتر بازار حتی یک آلت کوین هم مثبت نیست. در مقابل، تعداد آلت کوین هایی که افت سنگین داشته اند زیاد است.

ایپ کوین و سندباکس با افت 10 درصدی، سنگین ترین کاهش قیمت امروز را دارند. فلو، شیبا اینو، هلیوم، سولانا و الروند هم نمادهایی هستند که 9 درصد افت کرده اند. تعداد زیادی از نمادها هم افت 8 و 7 درصدی دارند.

در مقیاس هفتگی، همچنان برتری با نمادهایی است که افزایش قیمت داشته اند. پالیگان با رشد 29 درصدی و سندباکس با رشد 18 درصدی بهترین بازدهی هفتگی را ثبت کرده اند. اما الروند و هدرا که بیشترین افت را داشته اند، به ترتیب 15 و 11 درصد کاهش قیمت را نمایش می دهند.

افت 4 درصدی ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 4.8 درصدی نسبت به دیروز به عدد 900 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم رشد کوچکی داشته و 61 میلیارد دلار است.

در بخش دیفای 6 میلیارد دلار انجام شده و 56 میلیارد دلار معامله هم در استیبل کوین ها به ثبت رسیده است.