شهر خبر

دیدارهای وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک کشور با مسئولان جهانی

دیدارهای وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک کشور با مسئولان جهانی

تهران- ایرنا- «سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان و «سید رضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک با مسوولان فدراسیون جهانی ژیمناستیک و مدیر روابط بین الملل IOC دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با دبیر کل فدراسیون جهانی ژیمناستیک با حضور جروم نماینده کمیته بین المللی المپیک برگزار شد.

صالحی امیری در خصوص نتایج این دیدار مهم گفت:در این دیدار وقایع یکسال اخیر ژیمناستیک و مسائل مختلفی که وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت. البته پس از مرور اتفاقات پیش آمده پاسخ‌های لازم به برخی دغدغه‌های مسوولان فدراسیون جهانی داده شد.

وی ادامه داد: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که با هماهنگی فدراسیون جهانی در اولین فرصت ممکن انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: در واقع جدای از دیدار سازنده و امید بخشی که با توماس باخ داشتیم باید گفت پس از دیدار با مسوولان فدراسیون‌های جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک این دو فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شدند و با برگزاری انتخابات روند جدید فعالیت های خود را آغاز خواهندکرد.

دیدارهای وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک کشور با مسئولان جهانی

همچنین در این دیدار دیگری با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و "جروم پویوی" مدیر روابط بین الملل کمیته بین المللی المپیک برگزار و بحث‌های دوجانبه مطلوبی مطرح شد  و هماهنگی های لازم برای پیگیری مسائل و مشکلات فدراسیون های ملی کشورمان انجام پذیرفت.

در این نشست، صالحی امیری ضمن تعیین هدف گذاری کشورمان برای آمادگی حداکثری بمنظور کسب سهمیه بیشتر در المپیک پاریس گزارشی از آمادگی فدراسیون‌های ملی برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین تلاش برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس ارائه کرد.

جروم مدیر روابط بین الملل کمیته بین المللی المپیک با ابراز خرسندی گفت: طی سال‌های اخیر تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک و مدیران IOC بوجود آمد و همین امر باعث شد تا ضمن آشنایی بیشتر با ورزش ایران همکاری خوبی با شما در زمینه‌های مختلفی داشته باشیم. در خصوص فدراسیون‌های ملی شما هم همچنان به همکاری خود ادامه خواهیم داد. در این نشست درخصوص نحوه تعامل دوجانبه میان کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته ملی المپیک و نحوه تعامل سه جانبه بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی ایران مباحثی مطرح شد.