شهر خبر

پر خطرترین جراحی‌های زیبایی را بشناسید

پر خطرترین جراحی‌های زیبایی را بشناسید

تغییر سریع ظاهر فرد از طریق جراحی پلاستیک امکان پذیر است. اما مهم است که از پشت بینی‌های زیبا و گونه‌های تراشیده‌شده به واقعیت جراحی زیبایی نگاه کنیم: این که مانند همه جراحی‌ها، می‌تواند خطرناک باشد، چه به دلیل ماهیت خود عمل یا به دلیل عوارض جدی.

به گزارش بهداشت نیوز، در این گزارش با دو جراح پلاستیک صحبت شده است تا مشخص شود کدام روش های جراحی پلاستیک خطرناک ترین هستند و کدام عوارض خطرناک می تواند در نتیجه هر جراحی رخ دهد.

لیفت باسن برزیلی روشی محبوب اما خطرناک است

به گفته دکتر «استیون آیپ»جراح پلاستیک، بسیاری از مردم برای لیفت باسن برزیلی صف می کشند تا از طریق روشی که ناحیه باسن را با تزریق چربی بزرگ می کند، به آرزوهایشان برسند.

وی با بیان اینکه استفاده از سیلیکون به عنوان پرکننده خطرناک است، گفت: اغلب این چربی از نواحی دیگر بدن گرفته می شود، اما گاهی اوقات اگر فرد خیلی لاغر باشد، افراد به فیلر یا ایمپلنت روی می آورند. 

دکتر آیپ افزود: بعلاوه، این روش خطرناک شده است زیرا پرکننده های تقلبی در بازار بیداد می کنند و بسیاری از پزشکان فاقد صلاحیت تزریقات غیرقانونی انجام می دهند.چه از چربی یا پرکننده استفاده کنید، یکی از عوامل اصلی خطر این روش انجام تزریق است،

وی افزود: رگ‌های خونی بزرگی در عمق ماهیچه‌های ناحیه باسن وجود دارد و در صورت تزریق و تلاش برای بزرگ کردن این ناحیه، اغلب اوقات تزریق می تواند بیش از حد عمیق شود و رگ ها را خراب کند.

نتیجه می‌تواند ورود چربی یا پرکننده‌ها به جریان خون و سپس سیستم گردش خون باشد که به طور بالقوه باعث آمبولی کشنده ریه می‌شود.

جراحی شکم به آن سادگی که به نظر می رسد نیست

ممکن است به نظر آسان به نظر برسد که کمی چربی اضافی شکم را از بین ببرید تا نیمرخ شکم شما صاف به نظر برسد، اما دکتر آیپ گفت که عمل جراحی شکم که به نام «ابدومینوپلاستی» نیز شناخته می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد لخته‌های خون شود.

وی گفت: «با این روش، شما عضلات شکم را که می توانند از قسمت میانی بدن شما حمایت کنند به هم می چسبانید. بهبودی این جراحی می‌تواند خطرناک باشد، زیرا شما مجبور هستید کمی خم و بی‌حرکت بمانید. همچنین لخته های خون می توانند وارد ریه های شما شوند.

وی گفت: این خطر برای بیمارانی که سن بالاتری دارند، هورمون مصرف می کنند، سابقه سرطان دارند، جراحی های قبلی انجام داده اند یا کمی اضافه وزن دارند، بیشتر است.

لیپوساکشن با حجم زیاد می تواند بیمار را در شوک واقعی قرار دهد

اگر به دنبال خلاص شدن از شر بسیاری از چربی ها به یکباره هستید، لیپوساکشن با حجم زیاد می تواند یک راه حل به نظر برسد – اما این کار خطرات خاص خود را دارد.دکتر آیپ گفت: این روش می تواند باعث جابجایی مایع در بدن شود که به نوبه خود می تواند باعث کم آبی بدن و احتمالاً شوک هیپوولمیک شود.

شوک هیپوولمیک معمولاً به کاهش شدید حجم خون اشاره دارد که منجر به عوارض بیشتر در سلامت فرد می شود.قلب نمی تواند خون را به اطراف بدن پمپاژ کند مگر اینکه حجم خاصی از خون وجود داشته باشد. حجم خون میزان کل خون در بدن را توصیف می کند. اگر حجم خون فرد به میزان قابل توجهی کاهش یابد، فرد ممکن است دچار شوک هیپوولمیک شود.

دکتر آیپ گفت: بسته به نحوه انجام روش لیپوساکشن، احتمال از دست دادن خون نیز وجود دارد. زمانیکه لیپوساکشن با سایر روش‌ها مانند لیفت صورت یا شکم ترکیب می‌شود، به دلیل مدت زمانی که بیمار تحت آن قرار می‌گیرد، خطرناک است.

تزریق سیلیکون مایع به صورت خطرناک است

به گفته دکتر «دیوید شافر»، یک جراح پلاستیک در شهر نیویورک، جراحان غیرپلاستیک و افراد غیرآموزش‌دیده اغلب این روش خطرناک را انجام می‌دهند که به ضرر بیمار است.

وی گفت: نتایج این تزریق می تواند منجر به تغییر شکل مادام العمر و نیاز به جراحی برای برداشتن سیلیکون مایع شود. سیلیکون مایع می تواند باعث واکنش جسم خارجی، توده ها و عفونت شود.

از پرکننده های پوستی ایمن مانند اسید هیالورونیک (به عنوان مثال، Juvederm) یا هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (مانند Radiesse) استفاده کنید.

حتی روش های به ظاهر ایمن نیز می توانند عوارض خطرناکی ایجاد کنند

دکتر شفر گفت، اگرچه ممکن است پس از جراحی پلاستیک، مشکلات رایج پس از عمل مانند تورم یا کبودی قابل انتظار باشد، اما بسته به روش انجام شده، برخی از عوارض جدی خطرناکی وجود دارد که وقتی همه چیز به هم می‌ریزد، ایجاد می‌شود.

برخی افراد مستعد لخته شدن خون هستند

به گفته شفر، لخته‌های خون در بیمارانی که تحت هورمون درمانی هستند و بیش از شش ساعت تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، ویا استعداد ژنتیکی برای لخته شدن دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد. قبل از جراحی، سابقه فردی و خانوادگی خود را به پزشک اطلاع دهید.

آمبولی چربی یکی دیگر از عوارض احتمالی است که می تواند زندگی را تهدید کند

هنگامی که چربی وارد جریان خون می شود و سپس به قلب و ریه ها می رسد، به عنوان آمبولی چربی شناخته می شود و می تواند یک عارضه کشنده جراحی پلاستیک باشد. دکتر شفر گفت: این موضوع در طول لیفت باسن برزیلی، به ویژه زمانی که توسط یک جراح مجرب انجام نمی شود و از پروتکل مناسب پیروی نمی کند، شایع تر است.

انتخاب شیوه زندگی به ظاهر بی ضرر می تواند منجر به عفونت بعد از عمل شود

دکتر شفر گفت: فکر نکنید که اضافه وزن داشتن یا سیگاری بودن می تواند پس از جراحی پلاستیک عوارض ایجاد کند، اما این عوامل و همچنین داشتن سابقه عفونت، تغذیه نامناسب و بهداشت نامناسب می تواند منجر به بروز عفونت جدی شود.