شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#رئیس جمهور

امروز چهارشنبه؛

اظهارنظر عجیب جانسون درباره پوتین/ کرملین واکنش نشان داد

اظهارنظر عجیب جانسون درباره پوتین/ کرملین واکنش نشان داد

نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای با تلویزیون آلمان، اظهارنظری عجیب و بی سابقه در قبال رئیس جمهور روسیه و عملیات ویژه نظامی وی در اوکراین را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در اظهارنظری عجیب درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که چنانچه پوتین زن بود، عملیات ویژه نظامی خود در روسیه را آغاز نمی کرد.

جانسون در این باره و در مصاحبه با تلویزیون ZDF آلمان گفت: اگر پوتین یک زن بود، که خب معلوم است که نیست، اما اگر بود، من واقعاً گمان نمی‌کنم که این جنگ و تهاجم مردسالارانه دیوانه وار را آغاز می‌کرد.

واکنش کرملین

اظهارات نخست وزیر انگلیس واکنش کرملین را در پی داشت.

در همین رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه به طور تلویحی و با اشاره به «زیگموند فروید» پدر علم روانشناسی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره گفت: فروید پیر در زمان حیاتش آرزوی چنین موضوعی برای تحقیق درباره اش را داشت!

جانسون چند روز پیش و در طول نشست سران گروه هفت (G۷) که در آلمان برگزار شد، هنگامی که با دیگر رهبران کشورهای عضو بر سر میز نشسته بودند، پیشنهاد داده بود که همگی کت و کراوات های خود را از تن در بیاورند تا نشان دهند که در قبال اقدامات روسیه کاملا راحت و خونسرد عمل خواهند کرد. این شیطنت در پاسخ به تصویر نیمه برهنه پوتین که وی را در حال ماهیگیری نشان می دهد، صورت گرفت.

در کنار همه این اقدامات و تبلیغات رسانه ای، انگلیس همانند آمریکا و دیگر متحدان غربی شان متعهد به ارائه کمک های نظامی و مالی بیشتر به اوکراین شده اند و این در حالی است که ارتش روسیه همچنان در حال پیشروی در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین است.