شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهید بهشتی

آیت‌الله جنتی: دشمنان هرگز تحمل انسان‌های شاخصی چون شهید بهشتی را نداشتند

آیت‌الله جنتی: دشمنان هرگز تحمل انسان‌های شاخصی چون شهید بهشتی را نداشتند

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمنان در طول تاریخ اسلام و انقلاب، هرگز تحمل انسان‌های شاخصی چون امام و شاگردان اسلام ناب محمدی همچون شهید بهشتی را نداشتند و آنها را مانع اهداف شوم خود می‌دیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۸ تیرماه ۱۴۰۱) در جلسه این شورا ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جواد (ع) گفت: از خداوند بزرگ می‌خواهیم توفیق پیروی از ائمه بزرگوار را به ما عنایت فرماید تا بتوانیم در شرایط مختلف، وظیفه خود در جبهه حق که همان راه و روش ائمه است، را به درستی انجام دهیم.

وی در ادامه به تبیین گوشه‌ای از فضائل و ویژگی‌های امام جواد(ع) اشاره و تصریح کرد: امامت حضرت امام جواد (ع) در دوران کودکی آزمون بزرگی برای جامعه اسلامی بود که برخی از خواص از این آزمون سربلند بیرون نیامدند و برخی دیگر بصیرت‌شان در این آزمون آشکار شد و عاقبت به خیر شدند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه مبارزه با انحرافات اعتقادی و فرقه‌ای که در زمان آن حضرت به وجود آمده بود، از ویژگی‌های بارز امام جواد(ع) است، تاکید کرد: ایشان همچنین به ما آموختند راه خنثی‌کردن ترفندهای ریاکارانه دشمنانی مانند مامون عباسی، ایجاد بصیرت و هوشیاری در مردم است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پشت سر گذاشتن ۷ تیرماه سالروز شهادت مظلومانه شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰، خاطرنشان کرد: شهادت آیت الله بهشتی و یارانش توسط منافقین تروریست اگرچه مایه تاسف بود، اما موجب آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی شد.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: همانطور که امام بزرگوار فرمودند که" بکشید ما را، ملت ما بیداتر می‌شود"، باید گفت که اگر شهادت چهره‌های شاخص در تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی نبود و اگر حادثه بزرگی همچون کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش اتفاق نمی‌افتاد، معلوم نبود چه بلایی سر اسلام می‌آمد.

وی گفت: دشمنان در طول تاریخ اسلام و همچنین تاریخ انقلاب، هرگز تحمل انسان‌های شاخصی چون امام حسین(ع) و به تبع ایشان، شاگردان اسلام ناب محمدی همچون شهید بهشتی را نداشتند و آنها را مانع اهداف شوم خود می‌دیدند از این رو فکر می‌کردند با به شهادت رساندن این بزرگواران به اهداف خود می‌رسند اما سخت در اشتباه بودند چراکه با شهادت آنها اسلام و انقلاب حفظ شد و راهشان تا قیام و قیامت ادامه خواهد داشت.

آیت الله جنتی در خاتمه اظهار داشت: انشاالله تا آخرین لحظه رهرو و در مسیر شهدا باشیم.

انتهای پیام