شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجلس#قاچاق#نماینده مردم

ایزدخواه در تذکر شفاهی:

باید با سر منشأ فساد و قاچاق مبارزه شود نه با واحدهای خرد اقتصادی

باید با سر منشأ فساد و قاچاق مبارزه شود نه با واحدهای خرد اقتصادی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر نظام تا این حد قوه قاهره دارد که با تخلفات صنفی و اقتصادی برخورد کند باید با سرمنشا فساد و قاچاق مبارزه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۸ تیر) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: دو هفته پیش سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغیه‌ای به ادارات استانی خود فرستاده‌اند و در آن به اختیارات ویژه ای که سران قوا به این سازمان داده‌اند استناد کرده‌اند و در این ابلاغیه در رابطه با تعداد تخلفات در استان‌ها سهمیه بندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای مثال در تهران باید هفته‌ای ۳۰۰ مورد، در خوزستان ۱۵۰ مورد و در استان خراسان جنوبی ۹۰ مورد پلمب و نصب بنر صورت بگیرد.

ایزدخواه تصریح کرد: سران قوا کجا چنین اجازه‌ای به تعزیرات حکومتی داده‌اند که آنها می‌توانند به جان واحدهای صنفی و اقتصادی که اغلب آنها خرد هستند بیفتند؟

نماینده مردم تهران تاکید کرد: زمانی که حکم پلمب صادر می‌شود ده روز فرصت اعتراض برای واحد صنفی وجود دارد اما پیش از گذشتن این مدت بنر تعزیرات نصب می‌شود. اگر در نظام ما تا این حد قوه قاهره وجود دارد باید با سر منشأ فساد و قاچاق گسترده شود. باید با علت دربیفتیم و نه با معلول. این اقدامات توابع و عوارض اجرای سیاست ارز ترجیحی است.