شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#معلمان#تهران#دولت

یزدی خواه در تذکر شفاهی:

روزی نیست که مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان تذکر ندهد

روزی نیست که مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان تذکر ندهد

نماینده مردم تهران گفت: روزی نیست که نمایندگان مجلس به دولت و سازمان مدیریت برای عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان در صحن علنی تذکر ندهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس ظهر امروز (چهارشنبه ۸ تیرماه) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه گفت: باید به پرونده جنایت منافقین در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بعد از ۴۱ سال خاتمه داده شود و این پرونده به نتیجه مشخصی برسد.

وی در ادامه با اشاره به عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان توسط دولت عنوان کرد: روزی نیست که نمایندگان مجلس به دولت و سازمان مدیریت برای عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان در صحن علنی تذکر ندهند. این قانون برای ارتقای مهارت حرفه‌ای معلمان تنظیم شده است. چرا سازمان مدیریت کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش را می‌خواهد از این محل تأمین کند؟

یزدی خواه با بیان اینکه صدای معلمان به جایی نمی‌رسد، اظهارکرد: وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با اجرایی نشدن قانون رتبه بندی معلمان هنوز صحبتی نکرده است. از رئیس جمهور می‌خواهیم فعالیت در این حوزه را بیشتر رصد کند.

وی بیان کرد: چرا برای کنفرانس پاریس در یونسکو دو معاون از وزارت آموزش و پرورش حضور دارند، در حالی که هدف این کنفرانس تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ است.

یزدی خواه در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه آموزش و پرورش بسیار زیاد است و زنگ خطر کمبود ۱۰۰ هزار ساعت کسری نیرو در اول مهر به صدا درآمده است. کتب درسی مشکلاتی دارند و حتی کسی پیگیر مطالبات معلمان نیست. انتظار است درباره معلمان خارج از کشور و همچنین طرح متناسب سازی بازنشستگان اقدام عاجل صورت گیرد چرا که بازنشستگان همچنان منتظر به نتیجه رسیدن این متناسب سازی هستند.