شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشست لوزان#کمیته ملی#المپیک#تعداد

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در چه صورت قانونی خواهد بود؟/ سعیدی: نشست لوزان محرمانه نیست

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در چه صورت قانونی خواهد بود؟/ سعیدی: نشست لوزان محرمانه نیست

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد طبق مفاد اساسنامه در صورتی که تعداد اعضای المپیکی مجمع انتخاباتی ریاست کمیته به حدنصاب اکثریت یعنی ۵۰ درصد به‌علاوه یک برسد، مجمع قانونی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین تصمیم اتخاذ شده در نشست یکشنبه گذشته هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، اعلام تاریخ ۵ مردادماه برای آغاز فرایند ثبت‌نام از کاندیداهای احراز پست ریاست کمیته ملی المپیک بود.

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سخنگوی هیئت اجرایی در تشریح فرایند پروسه ثبت‌نام از کاندیدهای پست ریاست کمیته روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبات نشست فوق‌العاده مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که چندی پیش برگزار شد، تاریخ انتخابات برای احراز پست‌های رئیس، نایب‌رئیس و هفت نماینده فدراسیون‌های المپیکی ششم شهریورماه تعیین شد. در آخرین نشست هیئت اجرایی در خصوص نحوه فراخوان انتخابات تصمیم‌گیری کردیم مبنی بر این که از تاریخ ۲۵ تیرماه فراخوان انتخابات را به مدت ۱۰ روز کاری آغاز کنیم. از طریق مجاری رسمی به اعضای مجمع اطلاع‌رسانی صورت گیرد و از پنجم مردادماه به مدت ۱۵ روز ثبت‌نام به‌صورت حضوری با حضور کاندیداها در کمیته ملی المپیک انجام شود و بعد از فرایند احراز صلاحیت و یک هفته قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی، خلاصه بیوگرافی کاندیداها را برای اعضای واجد شرایط رای‌دهی مجمع ارسال کنیم تا مجمع در موعد مقرر برگزار شود.

مکلف به برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته در زمان مقرر هستیم

وی در واکنش به مطرح شدن برخی ابهامات درخصوص به حدنصاب نرسیدن اعضای المپیکی مجمع با توجه به اداره شدن برخی فدراسیون‌های المپیکی با سرپرست و چگونگی تعیین تکلیف حضور نماینده این فدراسیون‌ها در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک افزود: در هیئت اجرایی تاکید شد مجمع در زمان مقرر و تعیین‌شده برگزار شود و ما نیز فرایند قانونی انتخابات را دنبال می‌کنیم و این موضوع تاثیری بر برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ندارد و ما مکلف هستیم مجمع را در زمان مقرر برگزار کنیم. اگر طبق مفاد اساسنامه تعداد اعضای المپیکی شامل ۲۹ فدراسیون المپیکی و ۶ ورزشکار المپین است، به حدنصاب اکثریت یعنی ۵۰ درصد به‌علاوه یک برسد، مجمع قانونی خواهد بود و مشکلی از لحاظ رای‌گیری پیش نخواهند آمد. ما نمی‌توانیم انتخابات را به تعویق بیندازیم یا به زمان دیگری موکول کنیم تا فدراسیون‌ها تعیین‌ تکلیف شوند. هرچند که ممکن است تا زمان برگزاری مجمع وضعیت این فدراسیون‌ها هم مشخص شود. این را هم بگویم که تعلیق بودن فدراسیون جودو مشکلی برای حضور نماینده این فدراسیون ایجاد نخواهد کرد و این فدراسیون می‌تواند به‌عنوان یک فدراسیون صاحب رای، در مجمع شرکت کند.

انجام پروسه انتخاب کارشناس خبره در ۲ بخش

سعیدی در پاسخ به این سوال که انتخاب کارشناس خبره صورت گرفته است یا خیر گفت: پروسه انتخاب کارشناس خبره در ۲ بخش صورت می‌گیرد؛ یک بخش مربوط به تایید دستورالعمل کارشناس خبره است که این دستورالعمل پیش‌تر در جلسه هیئت اجرایی به تصویب رسید؛ بخش دیگر معرفی کارشناس خبره است و طبق اساسنامه به پیشنهاد رئیس و تایید هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک کارشناس خبره انتخاب و معرفی خواهد شد و در جلسات بعدی هیئت اجرایی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

دیدار سجادی و صالحی‌امیری با باخ فرصتی مغتنم است

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص علت سفر سیدرضا صالحی‌امیری به همراه وزیر ورزش به لوازن و دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد: این سفر فرصت مغتنمی بود تا سجادی وزیر ورزش و جوانان و صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیدار مشترکی با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک داشته باشند. در نشست با باخ مسائل محوری و راهبردی ورزش قهرمانی ایران مطرح و درخصوص آن تبادل نظر خواهد شد. ضمن این که ۲ نشست هم با مسئولان فدراسیون جهانی و ژیمناستیک برگزار می‌شود.

تاکید سعیدی بر شفافیت در نشست لوزان

سعیدی در پاسخ به این درخواست که محورهای نشست مسئولان ارشد ورزش ایران با توماس باخ را تشریح کند، افزود: همان‌طور که گفتم محورهای این نشست مباحث کلی و راهبردی ورزش قهرمانی است.

وی در واکنش به این موضوع که شنیده می‌شود محورهای نشست سجادی و صالحی‌امیری در لوزان محرمانه است، تاکید کرد: خیر. ما هیچ موضوع محرمانه‌ای نداریم و همه چیز شفاف است. بعد از برگزاری نشست‌ها قطعا در خصوص تصمیمات گرفته شده به نحوه مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.