شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان#ایران#شطرنج#ملی‌پوش

طباطبایی قهرمان شطرنج ارمنستان شد

طباطبایی قهرمان شطرنج ارمنستان شد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش شطرنج ایران با کسب ۶ امتیاز، قهرمان مسابقات بین‌المللی شطرنج ارمنستان یادبود استاد بزرگ «مانوئل پتروسیان» شد.

به گزارش ایرنا، دور پایانی مسابقات یادبود مانوئل پتروسیان شب گذشته (سه‌شنبه) در جرموک ارمنستان برگزار شد. «سیدمحمدامین طباطبایی» استاد بزرگ و ملی‌پوش شطرنج ایران در دور پایانی این رقابت‌ها برابر حریف نامدار آلمانی خود قرار گرفت و با شکست دادن استاد بزرگ «الکساندر دونچنکو» به عنوان قهرمانی این تورنمنت بین‌المللی رسید.

وی در دور پایانی موفق شد در یک بازی درخشان ۲۷ حرکته، استاد بزرگ کشور آلمان را شکست دهد و با ۶ امتیاز مقتدرانه قهرمان شود. طباطبایی با این پیروزی ضمن کسب عنوان قهرمانی مسابقات، ریتینگ بین‌المللی خود را به ۲۶۶۵ رساند و در جایگاه ۸۵ برترین شطرنج‌بازان جهان قرار گرفت.

طباطبایی یکی از اعضای تیم ملی شطرنج ایران است که باید در تابستان پیش‌رو در المپیاد جهانی در کشور هند شرکت کند. تیم ایران در گروه A المپیاد جهانی شطرنج قرار دارد.

این نابغه شطرنج در گذشته موفق شده بود که به عنوان نایب قهرمانی جهان در رده سنی جوانان، عنوان نایب قهرمانی آسیا در بخش انفرادی، قهرمانی آسیا در بخش تیمی و عنوان قهرمانی المپیاد جهانی شطرنج در بخش انفرادی را کسب کند.