شهر خبر

نظریان: رفتار دبیر را تائید نمی‌کنم

نظریان: رفتار دبیر را تائید نمی‌کنم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی گفت: رفتار «علیرضا دبیر» رئیس فدراسیون کشتی را تائید نمی‌کنم، اما اعتبارات تخصیص یافته به فدراسیون‌ها باید با توجه به نیاز و ماهیت رشته صورت بگیرد.

عباس نظریان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره عدالت در تخصص بودجه فدراسیون‌ها، اظهار داشت: کاری به واقعیت و رفتار دیروز علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ندارم و رفتار وی را به این صورت تائید نمی‌کنم. اما فدراسیون‌های ورزشی به عنوان بازوی اجرایی وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش در کشور فعالیت می‌کنند. هر فدراسیونی شرایط خاص خود را دارد. سرانه تخصیص بودجه برای اسکی خوب نیست و کفاف امور جاری فدراسیون را نمی‌دهد.

وی افزود: تحهیزات اسکی بسیار گران است و هیچکدام در ایران نیست و باید به دلار از خارج از کشور تهیه کنیم. یکصد میلیون هزینه تجهیزات یک ورزشکار است. نمی‌توانیم با این شرایط اعزام کنیم. تخصیص اعتبارات به فدراسیون‌ها بسته به کیفیت، عملکرد، نوع و اهمیت کاری آنها است و هر کدام متفاوت خواهد بود. به فدراسیون دیگر کاری ندارم و تنها از فدراسیون خود دفاع می‌کنم. اگر یک تیم ۱۰ نفره اسکی را بخواهیم به مسابقات آلپاین اروپا به مدت ۵ روز اعزام کنیم باید یک و نیم میلیارد تومان هزینه شود. اسکی تنها یک رشته نیست و از کوهستان گرفته تا اسنوبرد و غیره را شامل می شود.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: اعتبارات تخصیص یافته به فدراسیون‌ها باید با توجه به نیاز و ماهیت رشته صورت بگیرد. نه آنکه بگوید مقام بیاورید تا براساس الزامات به فدراسیون‌ها بودجه دهند. اسکی هیچگونه فضای تولیدی ندارد و حتی یک پیست هم نداریم. ما فدراسیون رشته‌ای فصلی هستیم که فقط به پاییز و زمستان وصلیم. با این وضعیت اعتبارات نمی توانیم در جام جهانی و المپیک شرکت کنیم و پشتوانه قوی داشته باشیم.

وی گفت: همه تلاش خود را برای اهتزاز پرچم ایران در میادین بین‌المللی انجام می دهیم و توقع داریم این اعتبارات درست تخصیص داده شود.