شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هرمزگان#بندرعباس#سرمایه گذاری

بندرهای شرق هرمزگان نقش راهبردی درتوسعه دارند

بندرهای شرق هرمزگان نقش راهبردی درتوسعه دارند

بندرعباس _ایرنا_ مدیر بنادر ودریانوردی بندر باهنر و شرق هرمزگان گفت:هرچند این بندر ها بواسطه نوپا بودن، درآمدزایی ناچیزی دارند اما هریک از این بندرهای کوچک با ایجاد سرمایه گذاری های بهینه به سهم خود می توانند نقش مهم و راهبردی در توسعه استان و ایران داشته باشند.

حمید رضا محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:درحال حاضر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بهره گیری از ۲ بندر تجاری و مسافری در مرکز و پنج بندر تابعه در شرق هرمزگان در حوزه‌های مسافری، تجارت، صادرات و گردشگری دریایی فعالیت می‌کند؛ کاپوتاژ موادمعدنی، بانکرینگ سوخت، واگذاری پورت اپراتوری بندر تیاب، ارائه خدمات فنی مهندسی و توسعه گردشگری از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندرهای شرق هرمزگان به حساب می آید.
 وی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی و معرفی عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری در بنادر مسافری زیرمجموعه از جمله بندر شهید حقانی و هرمز که نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه دارد، تامین منابع مالی توسعه صنعت گردشگری، تبادل دانش تخصصی و بررسی راهکارهای نوین جذب صنعت توریسم با توجه جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر و گردشگر در این بنادر از عمده فعالیت‌های کلیدی در این بخش ها محسوب می‌شود.

مدیر بنادر ودریانوردی بندر باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در اتخاد و جذب بازارهای بین المللی به عنوان توسعه و رشد اقتصاد مبتنی بر دریا به عنوان نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای دارد، بیان کرد: بندر جاسک از نظر احداث پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی‌های نفتکش و پشتیبانی و ارائه خدمات فنی به شناورهای سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار بوده و مشارکت بخش های دولتی و خصوصی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی بر ارتقای جایگاه این بندر به عنوان توسعه بندرهای کوچک و اقتصادی پویا ایفا کند.
محمد حسینی در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بندرتیاب نیز گفت: این بندر از جمله بنادر کوچک با بازدهی بالاست که عملیات وی در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بندرتیاب نیز گفت: این بندر از جمله بنادر کوچک با بازدهی بالاست که عملیات احداث و تعمیرات اسکله‌های آن از سال گذشته آغاز و درحال  حاضر مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.
مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان اظهارداشت: با توجه به دسترس بودن زیرساخت‌ها برای احداث انبارهای کالا و جهش در طرح‌های توسعه‌ای، زمینه‌های مناسبی برای واگذاری این بندر با قراردادهایی مانند(BOT ) به سرمایه گذار را داراست.
محمدحسینی یادآورشد: بندر سیریک که عملیات احداث اسکله چند منظوره شمع و عرشه آن در حال اتمام و بهره‌برداری است با عملکردی افزون بر ۲۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ از فرصت مناسبی برای کاپوتاژ مواد معدنی به سایر جزایر برخوردار است.
به گفته وی، خور آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب میناب نیز از دیگر مناطق گردشگری بکر در سواحل مکران هستند که با توجه به اکوسیستم موجود در آن‌ها، تدوین و اجرای طرح‌های مطالعاتی ویژه‌ای را از سوی بخش دولتی و خصوصی می‌طلبد.