شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین
در نشست شورای امنیت؛

فوری/زمان پایان جنگ اوکراین اعلام شد

کدخبر: 504961
عملیات نظامی روسیه درخاک اوکراین تا پایان بمباران دونباس و توقف تهدیدها از سوی کی‌یف ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان زمان پایان عملیات نظامی کشورش در خاک اوکراین را اعلام کرد.

 

وی گفت: عملیات نظامی روسیه تا زمانی که بمباران دونباس و تهدیدها از خاک اوکراین متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

پولیانسکی در مورد هدف قرار دادن یک مرکز خرید در کرمنچوک گفت: هیچ حمله‌ای به این مرکز نشد، بلکه ارتش روسیه با سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق به انبارهای حاوی تسلیحات و مهمات غربی دریافت شده از ایالات متحده و کشورهای اروپایی در نزدیکی کارخانه وسایل نقلیه کرمنچوک حمله کرد.

وی افزود: این تسلیحات و مهمات جمع آوری شده بود تا به گروه‌های مسلح اوکراین در دونباس ارسال شود و علیه مناطق مسکونی در دونتسک، لوهانسک و دیگر شهرها استفاده شود. حمله روسیه از این امر جلوگیری کرد.

روز گذشته نیز معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره هرگونه تهدید کریمه هشدار داده و اعلام کرد که هرگونه تلاش برای حمله به کریمه به مثابه"اعلان جنگ" علیه روسیه است.

حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و به رغم تلاش‌های بی وقفه غرب برای به شکست کشاندن روسیه در این جنگ از طریق اعمال تحریم‌های شدید به ویژه در عرصه اقتصادی، این عملیات همچنان ادامه دارد و روسیه اعلام کرده به شرط پذیرش شروطش حاضر است در مذاکرات صلح با اوکراین شرکت کند.