شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مدارس#سال گذشته

سی جی تی ان:

تیراندازی در مدارس آمریکا طی ۲۰ سال گذشته چند برابر شده است

 تیراندازی در مدارس آمریکا طی ۲۰ سال گذشته چند برابر شده است

بر مبنای یک گزارش، تیراندازی در مدارس آمریکا طی سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، بر اساس گزارش جدیدی که روز سه شنبه منتشر شد، تیراندازی در مدارس آمریکا طی سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۱ به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش ۳۱ صفحه‌ای منتشر شده توسط مرکز ملی آموزش و پرورش، در مجموع ۹۳ تیراندازی در مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی در سال تحصیلی گذشته رخ داده است که شامل ۴۳ تیراندازی با تلفات مرگ و ۵۰ تیراندازی با جراحت بوده است.

این در حالی است که در طول سال تحصیلی ۰۱-۲۰۰۰ تنها ۲۳ تیراندازی در مدرسه با تلفات همراه بوده است.

اگرچه میزان قربانی شدن غیرکشنده در مدرسه برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله در سال ۲۰۱۹ کمتر از سال ۲۰۰۹ بوده است، اما در سال ۲۰۲۱ بیش از هر سال دیگری از زمان شروع جمع آوری داده‌ها در اوایل دهه ۲۰۰۰، تیراندازی در مدارس با تلفات همراه بود و از ۱۱ مورد در سال ۲۰۰۹ به ۹۳ مورد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

یک مقام امنیتی آمریکا در این ارتباط می‌گوید: «تأثیر ماندگار این جرم و جنایت‌ها را نمی‌توان فقط در آمار اندازه‌گیری کرد، هرچند این داده‌ها برای سیاست‌گذاران، مسئولان مدارس و اعضای جامعه برای شناسایی و اجرای اقدامات پیشگیرانه و پاسخ‌دهنده ارزشمند است.»

یکی از آخرین تیراندازی‌های مرگبار آمریکا چند هفته پس از تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی راب تگزاس رخ داد که در آن ۱۹ کودک و دو بزرگسال کشته شدند. البته تیراندازی در مدرسه تنها یکی از تیراندازی‌های مرگبار در آمریکاست. بر اساس آخرین داده‌های سازمان غیرانتفاعی که خشونت‌های مرتبط با اسلحه را آمریکا ردیابی می‌کند، تا کنون بیش از ۲۱۵۰۰ نفر در سال جاری در سراسر ایالات متحده به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده اند.