شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بروز

محققان انگلیسی می گویند؛

خونریزی مغزی نوزاد با بروز مشکلات بینایی بلند مدت همراه است

خونریزی مغزی نوزاد با بروز مشکلات بینایی بلند مدت همراه است

محققان در یک مطالعه ده ساله دریافتند خون‌ریزی‌های مغزی شدیدی که برخی از نوزادان در سال اول پس از تولد تجربه می‌کنند، می‌تواند منجر به مشکلات بینایی طولانی‌مدت شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، این مطالعه شامل بررسی ۳۲ کودک بود که ارزیابی‌های دقیقی را در سنین ۱۰ تا ۱۱ سالگی پس از تجربه خونریزی داخل بطنی درجه ۳ یا ۴ (خونریزی مغزی) و اتساع بطنی داشتند.

مطالعه DRIFT۱۰ برای بررسی تکنیک "شستشوی مغز" برای خونریزی‌های مغزی راه اندازی شد. DRIFT، که توسط محققان دانشگاه بریستول انگلستان ابداع شد، اولین و تنها درمانی است که به طور عینی برای نوزادان مبتلا به خونریزی مغزی جدی با شستن بطن‌های مغز برای حذف مایع سمی و کاهش فشار مفید است.

محققان بررسی کردند که آیا خونریزی مغزی تجربه شده در نوزادان بر پیامد بینایی آنها در پایان سال‌های دبستان تأثیر می‌گذارد یا خیر و ارتباط بین نتایج بصری با پیامدهای شناختی و حمایت اضافی در مدرسه را بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که تمام ۳۲ کودک مورد ارزیابی حداقل یک اختلال بینایی داشتند. میانگین تعداد اختلالات برای کودکانی که خونریزی درجه ۴ را تجربه کرده بودند، ۶ مورد بود در حالیکه در مورد کودکانی که درجه ۳ را تجربه کردند، سه مورد بود.

این مشکلات بینایی که ده سال بعد بر کودکان تأثیر می‌گذارد اغلب به دلیل آسیب به نواحی بینایی در مغز است. این مشکلات شامل مشکلات حرکت دقیق چشم‌ها، تشخیص اشیا در فضای اطراف آنها یا تطابق بصری اشکال یا جهت خطوط بود.

والدین این کودکان از این مشکلات بی اطلاع بودند و اکثراً گزارش دادند که فرزندانشان تا زمانی که عینک داشتند، بینایی شأن طبیعی بود.

«کتی ویلیامز»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه بریستول، توضیح داد: «تحقیق ما نشان می‌دهد همه کودکانی که خونریزی مغزی یا مشکلات مشابهی را در زمان نوزادی تجربه می‌کنند باید آزمایش‌های چشمی را برای شناسایی مشکلات بینایی مرتبط با مغز در حین رشد انجام دهند.»