شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#حلب#مسکونی

حمله توپخانه‌ای و راکتی ترکیه به مناطق مسکونی در حومه حلب

حمله توپخانه‌ای و راکتی ترکیه به مناطق مسکونی در حومه حلب

نیروهای ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آنها، بار دیگر به سمت مناطق مسکونی در شمال حلب حمله توپخانه‌ای و راکتی انجام داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای رژیم اشغالگر ترکیه دیروز سه شنبه اطراف روستای «تل قراح» و مناطق مسکونی در منطقه «دیر جمال» واقع در اعزاز و منطقه «تل رفعت» در شمال حلب را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار داده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» به نقل از منابع محلی گزارش داد که این حمله ترکیه باعث تخریب منازل مسکونی اهالی مناطق نامبرده و دارایی‌های آنها شده است.

 

سانا در ادامه گزارش خود نوشت که نیروهای ترکیه به صورت مستمر مناطق شمالی استان‌های الحسکه و الرقه و حلب را هدف قرار می‌دهند که منجر به کشته شدن زنان و کودکان این مناطق و تخریب زیرساخت‌ها مانند شبکه‌های آب و برق و جاده‌ها می‌شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دوشنبه گذشته اعلام کرد که پس از تکمیل عملیات کمربند امنیتی تا عمق 30 کیلومتری در مرز با سوریه، کشورش عملیات جدیدی را در شمال سوریه آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که دولت سوریه بارها بر مخالفتش با اقدامات نظامی ترکیه در برخی مناطق و روستاهای شمال سوریه تأکید کرد و گفت که آنچه ترکیه انجام می‌دهد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و بخشی از سیاست پاکسازی قومی و جغرافیایی است.

انتهای پیام