شهرخبر

توان مدیریت دولت رئیسی نگذاشت دلار ۴۰ هزار تومان شود | اگر ارز مهار و تدبیر نمی‌شد ...

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقداماتی که دولت سیزدهم در ۹ ماه گذشته انجام داده، مثبت، امیدبخش و امید آفرین و در راستای بهبود شرایط بوده است به نتیجه رسیدن اقدامات دولت نیاز به زمان دارد و مردم باید به دولت مجال بدهند.

مصباحي مقدم

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در بازدید از کارخانه تولید کاغذ کرافت (لوح زرین) ملایر با بیان اینکه همه معترفند که اقدامات و برنامه‌های دولت بسیار عالی است، بیان کرد: اولین اقدام خوب دولت مهار کرونا بود که طی ۲ ماه اخیر تعداد فوتی‌های کرونا از بالای ۷۰۰ نفر در سال گذشته، تک رقمی شد و روند نزولی به خود گرفت.

نماینده مجلس خبرنگان رهبری تامین کالاهای اساسی را اقدام مهم دیگر دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ظرفیت ذخیره کالاهای اساسی در دولت قبل به کف رسیده بود که با اقدام خوب دولت، تا یکماه و نیم قبل روند تامین و ذخیره کالاهای اساسی به اوج رسید.

مصباحی‌مقدم با اشاره به اصلاح قیمت مرغ، تخم‌مرغ و روغن و تامین ذخیره کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها، ادامه داد: با این اقدام اثرگذار و بجای دولت سیزدهم، مردم اطمینان خاطر پیدا کردند و شاهد صف در فروشگاه‌ها نبودیم.

وی همچنین مدیریت ارز را سومین کار موفق دولت برشمرد و اظهار داشت: امروز قیمت ارز به ثبات رسید و چنانچه ارز مهار و تدبیر نمی‌شد، قیمت آن به حدود ۴۰ هزار تومان می‌رسید و این همان توان مدیریت دولت آیت‌الله رییسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال دیپلماسی اقتصادی همراه با دیپلماسی سیاسی را برنامه موفق دولت طی چند ماه اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه روابط خارجی ایران را می‌توان عملکرد موفق دولت سیزدهم نام برد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: الحاق ایران به پیمان شانگهای، شرایط را برای ارتباط ما با کشورهای عضو این پیمان فراهم کرد، به ویژه ارتباط اقتصادی و تجاری ما با کشورهایی همچون روسیه، ترکمنستان، قطر و آذربایجان گسترش یافت و موجب افزایش صادرات شد.

وی در ادامه به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و ترانزیت شمال و جنوب اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی یک مبداء برای حرکت و تردد کشورهای آسیای میانه و کشورهای شمالی است و چنانچه خط آهن توسعه پیدا کند، ایران را به شمال اروپا متصل می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران هفت درصد ذخایر زیرزمینی جهان را در اختیار دارد، گفت: وجود نیروی جوان، خلاق، نخبه و کارآفرین ظرفیت مهم دیگر جمهوری اسلامی است که باید برای جلوگیری از مهاجرت و حفظ آنها، امیدوار بود.

مصباحی‌مقدم چرخیدن چرخ تولید را مهمترین سیاست دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: هر فعالیتی که با حمایت دولت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کشور انجام می‌شود، نتیجه آن افزایش اشتغال، تولید و صادرات است.

وی ایجاد اشتغال و تولید در واحد تولیدی لوح زرین ملایر را نوعی عبادت دانست و اظهار داشت: تولیدکنندگانی که اسباب کار و تلاش را فراهم می‌کنند، اجر و جایگاه آنها، فرماندهی این جهاد و حرکت‌ساز زندگی است.