شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

آبی‌پوشان نیاز به ریخت و پاش آن‌چنانی ندارند/ خریدهای استقلال باید با فکر باشد

آبی‌پوشان نیاز به ریخت و پاش آن‌چنانی ندارند/ خریدهای استقلال باید با فکر باشد

هافبک اسبق استقلال درباره انتخاب سرمربی جدید، وضعیت نقل و انتقالاتی آبی‌ها و آینده پیش روی این تیم به صحبت پرداخت.

اصغر طالب‌نسب، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره مربی جدید تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: یک نکته مهم در زمینه جذب مربی این است که مربی بر چه اساس و منطقی انتخاب شده. نام مهم نیست، شیوه انتخاب مهم است. به قول یکی از مدیران ما بحران مدیریت داریم. وقتی می‌خواهند یک پازل بچینند ابتدا جاهای غیرقابل تغییر را می‌چینند. بازیکنان در یک تیم همان اجزای غیرقابل تغییرند. مربی را می‌توان در طول فصل تغییر داد اما بازیکن را خیر. ارکان باشگاه یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است و در استقلال این مشکل وجود دارد. حس می‌کنم آقای آجورلو به فکر ریاست فدراسیون است. به همین دلیل هم مسامحه می‌کند تا بعدها بگوید به طور مثال با فلان رقم موافق نبوده‌ام.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت استقلال گفت: بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام تکلیف آقای آجورلو مشخص شود و سپس به سراغ تمدید بازیکنان بروند. استقلال قهرمان شده و نیاز به ورودی و خروجی چندان زیادی ندارد. باید از چند کارشناس و صاحب نظر مشورت بخواهند و به سراغ تمدید بروند. مثلا اینکه ما 4 نفر در یک پست داشته‌ایم که ماحصل آن خوب نبوده. سپس بر حسب منابع مالی خرید کنیم. چرا کی‌روش در فوتبال ایران موفق شد؟ چون فرهنگ ما را شناخت و با آن خو گرفت. می‌خواهم گریه کنم وقتی ادعا می‌شود با چند مربی مذاکره کرده‌ایم. یک نفر از آمریکا و یک نفر از اروپا. آخر این سبک‌ها چه ربطی به هم دارند؟ آیا فوتبال‌شان شبیه به ما است؟ آن وقت گزینه می‌شود هندوانه دربسته و موفقیتش یک اتفاق.

پیشکسوت آبی‌ها درباره خلق و خوی پرتغالی‌ها و احتمال موفقیت ساپینتو افزود: هر گردی گرو نیست. کی‌روش به عنوان نمونه موفق پرتغالی‌های داخل ایران در فوتبال دنیا فردی با مقبولیت است که سابقه زیادی دارد. قبل از حضور در ایران کمک الکس فرگوسن بوده و در رئال حضور داشت. ساپنیتو چنین روزمه‌ای ندارد. از لحاظ اخلاقی هم نظرم این است پرتغالی‌ها فوتبالی شبیه به آمریکای جنوبی دارند. البته بحث من چیز دیگری است. ساپینتو حالا انتخاب شده اما چه کسی قرار است بازیکن انتخاب کند؟ احتمالا یک سی دی جلوی او می‌گذارند و بازیکنان را به او معرفی می‌‌کنند.

507

طالب نسب عنوان کرد: حالا ستاره نقل و انتقالات شده یک بازیکن 28 ساله بدون بازی ملی. به خاطر دارم لک که به پرسپولیس رفت گفتم فنی عالی است اما مشکلات عدم تمرکز و حاشیه ای دارد. ماحصلش هم شد یک فصل عالی و یک فصل بعد. ما باید با دورنما بازیکن جذب کنیم. می‌خواهیم بازیکن جذب کنیم باید ببینم اصلا به کار ما می‌آید. فلان بازیکن 3 سال پیش اثری از او نبوده اما یک شبه چهره می‌شود. این مشکل کلی است و ربطی به استقلال ندارد. صحبت اصلی‌ام را همان می‌دانم که تکلیف آجورلو مشخص نیست.

تحلیل طالب‌ نسب از فصل پیش رو اینگونه است: قهرمانی چند رکن دارد. اول هواداران هستند که استقلال این رکن را دارد. در داخل باشگاه اما رکن همان مدیریت است. می‌گوییم ثبات مدیریتی نیاز است اما اوضاع استقلال بدتر است. مدیر تیم ما هر لحظه ممکن استقلال را فدای خود کند. نگران تیم استقلال و رفتارهای مرتبط هستم. یک ماه از جدایی مجیدی گذشت تا مربی انتخاب شد. به نظر من بهترین مربی در این شرایط یکی مربی ایرانی بود. مطمئن بودم نکونام حتی از مجیدی هم بهتر کار می‌کرد.

وی در پایان گفت: یار گرفتن هیچ تیمی در ایران منطقی نیست. پرسپولیس فعالیت زیاد داشته اما بی‌منطق بوده. استقلال هر بازیکنی را خواست پرسپولیس او را گرفت. کلا در این زمینه منطقی وجود ندارد. استقلال برای نقل و انتقالات نیاز به دگرگونی ندارد. تنها 2 یا 3 بازیکن باید بگیرد. شاید یک گلر کنار حسینی، یک مهاجم فیزیکی چون شهریار مغانلو و یکی هافبک تاثیرگذار و موقعیت‌ساز. باید از مجیدی تمجید کرد که تیمی جوان ساخت. اطمینان دارم استقلال نیاز به ریخت و پاش نیاز ندارد زیرا پایه و اساس تیم ساخته شده است.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام