شهر خبر

برگزاری جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی

برگزاری جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس دانشگاه آزاد، دبیر شورای عالی ورزش و رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور مهدی علی‌نژاد دبیر شورای عالی ورزش و امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

طهرانچی در این نشست با تأکید بر اهمیت استعدادیابی در ورزش، گفت: نخبه‌گزینی و استعدادیابی در حوزه ورزش از سنین پایه بسیار حائز اهمیت است و باید برای آن یک برنامه مدون در دانشگاه وجود داشته باشد. در این راستا باید در زمینه نخبه‌گزینی و استعدادیابی دانش‌آموزان مدارس سما در تربیت‌بدنی اقدامات جدی و عملیاتی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: براساس سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، یک سیستم مستمر شناسایی استعدادهای ورزشی در مدارس سما پیاده خواهد شد تا از بین دانش‌آموزان و ورودی‌های جدید به صورت کاملاً علمی استعدادیابی صورت گیرد و در آینده نزدیک با همکاری معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی ورزش، یک سند برای پیشبرد این هدف تدوین خواهد شد.

در ادامه، علی‌نژاد دبیر شورای عالی ورزش ضمن بررسی و ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی درباره مصوبات و مطالب مطرح‌شده در جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، بر لزوم استعدادیابی در حوزه مدارس سما برای پیشرفت ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از برگزاری مسابقات تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: پس از حضوری شدن دانشگاه‌ها در اردیبهشت سال جاری، برگزاری مسابقات ورزشی در بخش دانشجویان، اساتید و کارکنان آغاز شد. دانشگاه آزاد اسلامی در 16 رشته و 26 تیم در بخش دانشجویان فعالیت می‌کند. مقرر شده است مسابقات ورزشی کارکنان و اساتید نیز در تیر ماه برگزار شود.

لشگری با بیان اینکه سه مسابقه کشوری در حوزه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: مسابقات کشتی پهلوانی و هنرهای زورخانه‌ای به صورت کشوری در همدان برگزار شد که سایر موسسات آموزش عالی نیز در این مسابقات حضور داشتند. همچنین مسابقات کشوری وزنه‌برداری در ساری و مسابقات شطرنج در کل کشور برگزار شده است.

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گزارشی از برگزاری دومین لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه داد و گفت: این لیگ از 24 فروردین تا 23 خرداد برگزار شد و 77 هزار و 426 نفر در این مسابقات شرکت کردند که به نسبت تعداد شرکت‌کنندگان سال گذشته که بیش از 31 هزار نفر بودند، افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تأکید بر لزوم استعدادیابی دانش‌آموزان مدارس سما در حوزه ورزش، گفت: طرحی تحت عنوان «از پایه تا ستاره» تدوین شده که براساس این طرح؛ مدارس سما در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و کمیته فنی باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد و با انتخاب استعدادها، آنها را در کنار تیم‌های باشگاهی دانشگاه رشد خواهد داد تا در نهایت به عنوان تیم نونهالان و نوجوانان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات ورزشی حضور یابند.

همچنین در این جلسه خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش معلولین و جانبازان نیز تیم تشکیل داده و در مسابقات ورزشی شرکت کند. با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش جانبازان و معلولین فعالیت ورزشی دارند، این پیشنهاد به تصویب شورای عالی ورزش رسید.

خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران، ایرج رحمانی، فریبا محمدیان و مهین فرهادی‌زاد به‌عنوان اعضا، در جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/