شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#مجلس

ایرادات شورای نگهبان به طرح «مدیریت یکپارچه سازی اطلاعات» رفع شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح «مدیریت یکپارچه سازی اطلاعات» رفع شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مدیریت یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد جزئیات جلسه این کمیسیون اظهار داشت: امروز مصوبه ای تحت عنوان مدیریت یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات در کمیسیون صنایع و معادن در دستور کار بود.

وی افزود: در این رابطه مجلس این طرح را به تصویب رسانده بود اما شورای نگهبان ایراداتی را به آن داشت و این ایرادات در جلسه امروز کمیسیون مرتفع شد و ان شا الله می رود تا مسیر خودش را طی کند.

بر اساس این گزارش، مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۱۶ فروردین در روند بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح مدیریت یکپارچه داده‌ها واطلاعات ملی با این طرح موافقت کرد.

پیش از رای گیری عباس پور درباره این طرح گفت: برای یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات کشور و  افزایش قدرت حاکمیت این طرح بسیار مورد تاکید و نیاز است؛ امروز این قانون جزء ضرورت‌ها است، چرا که اجرای هر برنامه‌ای در کشور به یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات نیاز دارد، در غیر این صورت به دلیل تعدد داده‌ها و اطلاعات نمی‌توانیم نسبت به انجام امور کشور و پیشرفت در بخش‌های مختلف موفق شویم.

منبع: فارس