شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#امارات#فرانسه

تاکید وزرای خارجه فرانسه و امارات بر احیای برجام

تاکید وزرای خارجه فرانسه و امارات بر احیای برجام

تارنمای وزارت خارجه فرانسه گزارش داد: وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با همتای اماراتی خود استفاده تهران از فرصت ایجاد شده برای احیای هرچه سریعتر برجام را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، امانوئل مکرون روز گذشته با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای برجام، بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی را خواستار شد.

کاخ الیزه مقر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار این خبر، از تمایل پاریس برای بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی خبر داد.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: "پس گره‌ای وجود دارد که در صورت لزوم باید باز شود تا نفت ایران دوباره به بازارها بازگردانده شود. همچنین نفت ونزوئلا نیز باید به بازارها بازگردد."

ساعاتی پس از این سخنان، وزیر خارجه فرانسه تلفنی با همتایان خود در امارات متحده عربی و قطر با محوریت ضرورت احیای برجام گفت‌وگو کرد.

تارنمای وزارت خارجه فرانسه در این ارتباط اعلام کرد: کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با همتای اماراتی خود شیخ عبدالله بن زاید استفاده ایران از فرصت ایجاد شده برای احیای هرچه سریعتر برجام را خواستار شد.

وی در ادامه بر اهمیت تبادل نظر در زمینه مسائل امنیتی منطقه‌ای تاکید و اراده پاریس برای هماهنگی نزدیک با شرکای اصلی منطقه‌ای خود را یادآوری کرد.

کولونا به ماهیت راهبردی مشارکت دوجانبه بین فرانسه و امارات متحده عربی اشاره کرد و خواستار تعمیق آن شد.

بر اساس این گزارش، وزیران خارجه دو کشور همچنین در مورد چشم انداز روابط دوجانبه، به ویژه در زمینه همکاری در حوزه مبارزه با تغییرات آب و هوایی و نشستی که در همین ارتباط در امارات متحده عربی برگزار می شود، سخن گفتند.

رایزنی در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله پیامدهای جنگ در اوکراین که به اعتقاد پاریس موجب ناامنی غذایی در بسیاری از کشورها شده است، از دیگر محورهای این گفت‌وگوی تلفنی بود.

انتهای پیام