شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#موادمخدر

همه کشورها درگیر اپیدمی جهانی موادمخدر هستند

همه کشورها درگیر اپیدمی جهانی موادمخدر هستند

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با یک اپیدمی جهانی موادمخدر روبرو هستیم که فرزندان و هم میهنانمان را تهدید می‌کند، در واقع در این اپیدمی همه کشورها درگیر آن هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ دکتر محمد جمالو امروز در نشست ملی خیرین و سفیران زندگی که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: در سال 1987 کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق موادمخدر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهر وین تشکیل شد و در آن کنفرانس مصوب شد که 26 ژوئن سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر نام‌گذاری شود و کشورها نیز متعهد شوند تا فعالیت‌هایی را در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر را به طور جدی انجام دهند.

وی افزود: با یک اپیدمی جهانی موادمخدر روبرو هستیم که فرزندان و هم میهنانمان را تهدید می‌کند، در واقع در این اپیدمی همه کشورها درگیر آن هستند.

معاون کاهش تقاضا ستاد ادامه داد: ما با تغییر و گسترش انواع موادمخدر در جهان مواجهیم، به طوری که 198 میلیون نفر در دنیا حداقل یک بار به مواد کانابیس آلوده شده‌اند.

جمالو بیان کرد: در حوزه مبارزه با موادمخدر اقدامات بینظیری در کشور انجام شده است و جمهوری اسلامی ایران بارها از سوی سازمان ملل تقدیر شده است.

وی افزود: طی سال‌های مبارزه با موادمخدر، 4 هزار نفر از جوانان این مرز و بوم جان خود را در مسیر مبارزه و برای نجات جامعه بشری تقدیم کرده‌اند، لذا کارهای بزرگی شده است اما باید این اقدامات گسترش یابند.

جمالو در ادامه؛ با اشاره به تشکیل دفتر اشتغال بهبودیافتگان و مددجویان اعتیاد گفت: خیرین و کارآفرینان می توانند در این دفتر شرکت و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی باشد، دستاوردهای بسیار خوبی برای جامعه به دست خواهد آمد، به عنوان مثال در دوره اپیدمی کرونا، شاهد حضور تک تک افراد جامعه بودیم که در نهایت با مشارکت مردم از اوج این اپیدمی کاسته شد. اعتیاد نیز همینطور است، مبارزه با آن نیازمند همگان است.

انتهای پیام/