شهر خبر

رنج ورزش بدنسازی گیلان از نداشتن آکادمی و اسپانسر

رنج ورزش بدنسازی گیلان از نداشتن آکادمی و اسپانسر

رشت - ایرنا - پرورش‌اندام و بدنسازی از پرطرفدارترین و باسابقه ترین ورزش های استان گیلان است که به گفته فعالان این حوزه سالهایست که از فقدان آکادمی و حامی مالی محروم مانده که توسعه این ورزش را مانع می‌شود.

به گزارش ایرنا ، هیات بدنسازی ، پرورش اندام و پاورلیفتینگ گیلان پس از فوتبال با هفت هزار نفر فعال ورزشی بیشترین ورزشکار سازمان یافته را در این استان دارد. اما براساس گفته های ورزشکاران و متولیان این حوزه، فقدان وجود آکادمی و همچنین محرومیت اسپانسر یا همان حامی مالی مناسب، مهمترین مشکلات این رشته محسوب می‌شد.

رئیس هیات بدنسازی و پررورش اندام گیلان نیز در این خصوص روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه نوجوانان و جوانان زیادی در رشته های مربوط به این هیات فعالیت دارند، اما متاسفانه از داشتن آکادمی محروم هستیم و یکی از نیازهای ضرروی ، احداث آکادمی بدنسازی و پرورش اندام در گیلان است.

دانیال خاتمی فر افزود: همچنین نبود اسپانسر، ورزش گیلان را رنج می دهد که در این بین ، رشته بدنسازی و پرروش اندام نیز از این قاعده مستثنی نیست و این معضل، رشته پرطرفدار و پُرمدال بدنسازی و پرورش اندام را رنج می‌دهد چون هزینه‌های مربوط به برپایی اردو، برگزاری مسابقات و آماده‌سازی ورزشکاران، بسیار زیاد است که این امر مستلزم حمایت سرمایه‌گذاران مالی از این رشته ورزشی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ باشگاه مجاز بدنسازی در سطح استان فعالیت دارد، ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به علاقمندی وافر نوجوانان وجوانان به این رشته در هر ۲ بخش بانوان و آقایان، زیرساختهای این رشته ورزشی در گیلان نیز کم است و اماکن ورزشی فعلی جوابگوی استقبال علاقمندان به این رشته ورزشی نیست.

وی اضافه کرد: با این وجود امیدواویم که بخش خصوصی در این بخش ورود بیشتری داشته باشد و با احداث سالن های مربوط به این رشته ورزشی، بتوانیم جوابگوی علاقمندان به این رشته ها باشیم اما به طور حتم نیاز اساسی ما به خصوص در مرکز گیلان، داشتن آکادمی بدنسازی و پرروش اندام است.

افزایش انگیزه ورزشکاران با حمایتهای مناسب

رئیس هیات بدنسازی ، پرروش اندام و پاورلیفتینگ گیلان به لزوم حمایت از ورزشکاران اشاره و بیان کرد: به طور حتم حمایت اصولی و همه جانبه از ورزشکاران، باعث ایجاد انگیزه بیشتر نزد آنان خواهد شد و با حمایتهای مناسب می‌توانیم تعداد بیشتری از ورزشکاران را در تیمهای ملی شاهد باشیک که این امر موجب ارتقای سطح فنی و کیفی ورزشکاران خواهد شد.

خاتمی فر خاطرنشان کرد: هم اینک نیز ورزشکاران گیلانی در تمیهای ملی این فدراسیون حضور موثر و چشمگیری دارند و مدالهای رنگارنگی را کسب می کنند اما باید از آنان حمایت شود تا همچنان شاهد موفقیت این ورزشکاران در میادین مختلف ملی و بین المللی باشیم.

وی به موفقیتهای ورزشکاران گیلانی در مسابقات اخیر پاورلیفیتنگ قهرمانی آسیا نیز اشاره کرد و گفت: سه ورزشکار و همچنین یک مربی از گیلان در تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند که این ورزشکاران در جریان این رقابتها، موفق به کسب سه مدال طلا شدند.

رئیس هیات بدنسازی گیلان اظهار کرد: بابک پرمون ، محمدحسن مردان هریس و مرتضی دژآلود سه ورزشکار استان گیلان به همراه تیم ملی، در رقابتهای پاورلیفتینگ ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا در کشور هندوستان حضور یافتند که سرانجام این ورزشکاران در اوزان مختلف توانستند سه مدال ارزشمند و خوشرنگ طلا را برای تیم ملی به ارمغان بیاورند.

خاتمی فر ادامه داد: همچنین حسن کدیور مربی باسابقه استان گیلان نیز که سالها در تیمهای ملی فعالیت می‌کند ، به عنوان یکی از مربیان تیم ملی پاورلیفتینگ در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور یافت و به همراه دیگر مربیان ، ملی پوشان را هدایت کرد.

رنج ورزش بدنسازی گیلان از نداشتن آکادمی و اسپانسر

وی اضافه کرد: خوشبختانه ورزشکاران این هیات علاوه بر داشتن مهارت و قدرت مناسب و کسب مدالهای رنگارنگ در رقابتهای مختلف ملی و بین المللی، در بخش اخلاقی و فرهنگی نیز الگو هستند که در این راستا، محمد اخلاقی یکی از قهرمانان رشته بدنسازی گیلان ، مدال نقره رقابتهای آسیایی خود را به آستان قدس رضوی تقدیم کرد.

برپایی کلاس‌های مربیگری و مسابقات مختلف 

رئیس هیات بدنسای و پروش اندام گیلان ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف و همچنین ارتقای سطح فنی مربیان باعث می‌شود تا ورزشکاران در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند که در این راستا نیز، هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان مسابقات و کلاس های مختلفی را تا پایان امسال برگزار خواهد کرد.

خاتمی فر بیان کرد: برپایی دوره مربیگری درجه سه بدنسازی آقایان و بانوان ، برگزاری دوره مربیگری درجه ۲ بدنسازی بانوان ، برپایی سمینار بازآموزی فیزیک بدنی، برگزاری مسابقات قویترین مردان گیلان به میزبانی رودسر، انجام مسابقات مچ اندازی و تجلیل از ورزشکاران و مربی گیلانی حاضر در رقابتهای قهرمانی آسیا، از مهمترین برنامه های این هیات طی فصل جاری بشمار می‌رود.

به گفته او، برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی گیلان در خمام ، انجام مسابقات تک حرکت کنده فلزی قهرمانی استان به میزبانی بندرانزلی، برگزاری مسابقات پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیریک قهرمانی گیلان و برگزاری مسابقات مچ اندازی بانوان گیلان از دیگر رویدادهای مهم این هیات طی امسال بشمار می‌رود.

وی اظهار داشت: با انجام این مسابقات و برگزاری دوره‌های مختلف مربیگری، امیدواریم که ورزشکاران گیلانی همچنان روند آماده سازی خود را حفظ کرده و با حضور در تمیهای ملی، افتخارآفرینی کنند و از سوی دیگر شاهد حضور مربیان ارزشمند این استان در تیمهای ملی باشیم.

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در پایان سی و ششمین دوره مسابقات پارولیفتینگ قهرمانی آسیا با تصاحب پنج طلا، سه نقره و یک مدال برنز، پس از تیم هندوستان که میزبان این رقابتها بود، عنوان نایب قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.