شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مردم#مجلس شورای اسلامی

مرز هوایی فرودگاه و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت توسعه صادراتی سمنان است

مرز هوایی فرودگاه و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت توسعه صادراتی سمنان است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن مرز هوایی فرودگاه و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان بهترین زیرساختها برای توسعه صادراتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس گلرو روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: مرز هوایی فرودگاه سمنان و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی دو ظرفیت زیرساختی موثر و تحول آفرین در حوزه توسعه تجارت و صنعت است.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان، به عنوان یکی از مصوبات سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به این استان، با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یکهزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان قرار دارد که در تقویت شهرک صنعتی و فعالیت مستمر این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: یکی از مزیت های حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه وجود صنایع و تولیدکنندگانی است که محصولاتی تولید می کنند که قدرت رقابت با محصولاتی را دارند که می توانند فرآیند صادراتی را طی کنند و صادرات محور باشند.

گلرو با تاکید بر اینکه این ظرفیت در سمنان وجود دارد تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی سمنان در سنوات گذشته به عنوان یکی از مصوبات بود و در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور نیز به عنوان یکی از مصوبات استان بود.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات کار جهت عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی اخذ مجوز صادرات و واردات و کد گمرکی در منطقه بود تصریح کرد: با پیگیری هایی که در دو سال اخیر انجام دادیم موفق به اخذ این مجوز شدیم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه ویژه اقتصادی در مساحتی حدود یکهزار هکتار زمین در مجاورت شهرک صنعتی قرار دارد که کارهای زیرساختی آن انجام شده است.

وی افزود: طی این دو سال در جهت دریافت کد گمرکی باید بر اساس مقررات داخلی گمرک برخی زیرساخت ها در منطقه ویژه سمنان اماده می شد.

گلرو اضافه کرد: یکی از این زیر ساخت ها به عنوان مثال نظارت دوربینی بود و زیر ساخت هایی در حوزه برق و فیبر نوری نیاز بود که تمامی این زیر ساخت ها توسط شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان، اداره کل گمرک و با حمایتهای استاندار فراهم شد و در نهایت مجوز لازم اخذ  و شرایط جدید در حوزه صنعتی ایجاد شد.

وی ادامه داد:  هیات هایی از گمرک جمهوری اسلامی ایران، سفرهایی را به سمنان داشتند و بعد از بازدید از زیرساخت ها و تایید مجوز کد گمرکی طی انجام فرآیندهای اداری اعلام شد که رویه های ترانزیت، صادرات، ورود قطعی و ورود موقت به منطقه ویژه اقتصادی سمنان اعطا و موافقت خواهد شد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاق یک تحول مهم و فرصت جدیدی ست تا بتوانیم از این منطقه ویژه اقتصادی در توسعه صادرات و واردات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اخیرا نیز مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان دریافت شده که یک تحول بسیار مهمی است به طوری که بعد از دو سال تلاش توانستیم از هیات دولت مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان را دریافت کنیم به این معنا که این فرودگاه هم مجوز واردات و صادرات دارد و این امر نیز به عنوان مکمل می تواند در کنار منطقه ویژه اقتصادی که کد کمرگی دارد عمل کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه همسایگی ۱۵ کشور قرار داریم و در حوزه صادرات به این کشورها می توانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به زودی معاون اقتصادی وزیر خارجه به سمنان سفر می کنند و بنا داریم فرصت ها را در مساله توسعه صادرات شناسایی کنیم و محصولاتی که تولید می کنیم قابلیت صادرات دارند وامیدواریم از این ظرفیت ها و زیرساخت ها به نحو احسن بهره ببریم.