شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون کشتی

عزیزی: اتفاقات مجمع کُشتی به دور از روح پهلوانی بود

عزیزی: اتفاقات مجمع کُشتی به دور از روح پهلوانی بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون گلف گفت: اتفاقات مجمع فدراسیون کشتی دور از روح پهلوانی بود و بعید می‌دانم مورد تائید کسی باشد زیرا این رشته مبلغ حفظ حرمت پیشکسوتان و اخلاق است.

حمید عزیزی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره عدالت در تخصیص بودجه، اظهار داشت: عدالت در تخصیص بودجه باید فقط یک سرچشمه دولتی داشته باشد یعنی یا مانند سنوات گذشته در اختیار وزارت ورزش و جوانان باشد، یا با تشخیص و پیشنهاد وزارت ورزش و دولت در لایحه ارسالی به مجلس پیش‌بینی لازم را داشته باشد (لایحه بودجه سال آتی پانزدهم آذر ماه  تقدیم مجلس می‌شود) و یا اگر دولت وارد مقوله تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها نشد و مجلس خواست راسا به این موضوع ورود پیدا کند نباید میان فدراسیون‌ها تفاوتی قائل شود. یعنی مجلس باید همه فدراسیون‌ها را ببیند یا هیچکدام را نبیند.

وی افزود: ما نباید مروج فرهنگ ارتباط فردی و لابی‌گری باشیم. همچنین در بحث تخصیص بودجه باید وضعیت ورزش قهرمانی و همگانی و امکان مخاطب قرار دادن حداکثر افراد جامعه در رشته‌های تابعه آن فدراسیون در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه فدراسیون وزنه‌برداری با کسب مدال طلای المپیک ادوار گذشته در نشاط اجتماعی بسیار موثر است و دستاورد بین‌المللی ارزشمندی دارد ولی آیا در بخش همگانی امکان مخاطب قرار دادن چند درصد افراد کشور را دارد؟ در واقع باید ابعاد گوناگون در این زمینه در نظر گرفته شود.

رئیس فدراسیون گلف عنوان کرد: همچنین در بحث تخصیص بودجه تنها نباید به بحث قهرمانی و حرفه‌ای توجه شود و همه دستاوردها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه فدراسیون‌ها را باید در نظر بگیریم و برای آن فدراسیون پیشنهاد بودجه کنیم.

وی اضافه کرد: اگر دولت و مجلس وارد این مقوله نشوند، به تناسب تنوع ماموریت‌ها باید تخصیص بودجه در اختیار وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قرار بگیرد. وقتی وارد مقوله توزیع بودجه در بین فدراسیون‌ها می شوید باید همه چیز را نظر بگیرید. هیچ معیاری برای فدراسیون‌های ورزشی در قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس لحاظ نشده است. اگر معیاری وجود داشته، مجلس آن را منتشر کند تا آحاد جامعه و کارشناسان در جریان آن قرار گیرند و به طور قطع فدراسیون‌ها آمادگی لازم را دارند تا به صورت کارشناسی در این خصوص کمک حال تصمیم‌سازان باشند.

عزیزی خاطرنشان کرد: مجلس باید نگاه کارشناسی برای بررسی این موضوع داشته باشد و خروجی تیم کارشناسی در قالب یک سری از معیارها در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار بگیرد و بر همان مبنا تخصیص بودجه انجام شود. شاید خروجی بررسی کارشناسی این شد که به فدراسیون کشتی ۲۰۰ میلیارد پول بدهند نه ۷۰ میلیارد و یا به فدراسیون والیبال یکصد میلیارد و فدراسیون فوتبال ۲۰۰ میلیارد بدهند در این صورت همگی خواهند پذیرفت و افکار عمومی و رسانه  نیز حمایت خواهد کرد.

وی گفت: این مواردی که ذکر شد از بُعد قهرمانی بود اما در بُعد همگانی همه مردم نمی‌توانند به فوتبال، کشتی یا وزنه‌برداری بپردازند، اما می‌توانند در شنا، تنیس روی میز، بدمینتون یا رشته‌های تابعه گلف و بسیاری رشته‌های دیگر به راحتی فعالیت کنند. این رشته‌ها می‌توانند ۹۹ درصد جامعه را به عنوان مخاطب جذب کنند.

رئیس فدراسیون گلف عنوان کرد: اتفاقات مجمع فدراسیون کشتی نیز با معیار اخلاق و روح پهلوانی جور در نمی‌آید و بعید می‌دانم مورد تائید کسی باشد زیرا رشته کشتی خود مبلغ حفظ حرمت پیشکسوت، اخلاق و پهلوانی است و ذات آن با این اتفاقات منطبق نیست. امیدوارم با تدبیر مسئولان امر دیگر شاهد اتفاقات این گونه نباشیم.