شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سال 98

تمام دریانوردان "کشتیرانی" ایرانی هستند

تمام دریانوردان "کشتیرانی" ایرانی هستند

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: سال ۹۸ حدود ۶۷۰ نفر از دریانوردان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خارجی بودند و در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۰ نفر کاهش یافت و امسال همه آنها ایرانی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم روز جهانی دریانورد با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین شرکت کشتیرانی دنیا است که محموله‌های کانتینری، فله و جنرال کارگو را حمل کرده و در زمینه بانکرینگ هم فعال است، افزود: سال گذشته 27 میلیون تن کالا جابجا کردیم که نسبت به سال قبل آن 41 درصد رشد داشت.

وی با اشاره به حمل این محموله‌ها با 146 فروند کشتی اقیانوس پیما گفت: انتظار می‌رود امسال هم رکوردهای خوبی شکسته شود به گونه‌ای که سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 1398 تعداد 670 نفر از دریانوردان ما خارجی بودند که در سال 1400 به 380 نفر کاهش یافت ولی امسال همه آنها ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه 800 نفر از علاقه مندان به دریانوردی را سال گذشته در کشتیرانی جذب کردیم، یادآور شد: از دو سال قبل که با شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم چالش های متعددی در حوزه دریانوردان پدید آمد اما اکنون با واکسیناسیون سراسری، بار دیگر امکان همراهی خانواده‌های دریانوردان در سفرها فراهم شد.

وی به قرارداد خرید 4 فروند شناور برای کشتیرانی دریای خزر اشاره کرد و ادامه داد: دو فروند شناور رو- رو و دو فروند شناور جنرال کارگو با سازنده داخلی امضا شده؛ این قراردادها در چند ماه گذشته به امضا رسید و ظرف دو سال آینده به کشتیرانی تحویل می‌شود. با تحویل این کشتی‌ها 16 درصد به ظرفیت کشتیرانی خزر اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/