شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#دلار
گزارش اقتصانیوز از بازار ارز و طلا

امیدهای تازه برای احیای برجام/ زلزله در بازار دلار و سکه

کدخبر: 504584
اقتصادنیوز :امروز دوشنبه 6 تیرماه 1401 اخبار برجامی نظر معامله گران دلار را به خود جلب کرد و به تبع آن قیمت دلار و سکه کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ امروز دوشنبه 6 تیر ماه در بازار دلار زلزله آمد. قیمت دلار امروز  هم در تهران نزولی شد هم در سلیمانیه و هرات.

کاهش چشمگیر قیمت دلار در تهران و هرات  

نرخ دلار در تهران امروز یک کانال پایین آمد. اسکناس آمریکایی امروز بیش از 1 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرد. قیمت دلار هرات هم  امروز در مقایسه با روز گذشته نزدیک به 1 هزار تومان ارزان تر معامله شد.  نرخ دلار در سلیمانیه هم بیش از 700 تومان عقب نشینی کرد . 

روند نرخ دلار در بازار رسمی

روند نرخ دلار در بازار رسمی بر خلاف بازار آزاد نوسان محدودی داشت. در بازار متشکل قیمت دلار  صبح امروز با 27 هزار و 591 تومان مبادله شد. نرخ دلار متشکل در نیمه روز بر روی 27 هزار و 570 تومان قرار گرفت و در عصر امروز به قیمت 27 هزارو 580 تومان به فروش رسید. 

قیمت دلار در صرافی ملی صبح امروز با 27 هزار و 712 تومان آغاز به کار کرد. دلار صرافی ملی در نیمه روز به 27 هزار و 743 تومان رسید اسکناس آمریکایی در پایان کار صرافی ملی 27 هزار و 717 تومان بود که در مقایسه با روز قبل 21 تومان نوسان نزولی را نشان می دهد. 

خبر خوش درباره برجام

اواخر هفته گذشته بود که زمزمه سفر بورل به تهران در بین معامله گران بازار ارز تهران پیچید.  شامگاه جمعه شب گذشته جوزپ بورل به تهران آمد تا غبار مذاکرات هسته ای را پاک کند.

با سفر یاد شده و اخبار جدید برجامی بذر امید در بین معامله گران دلار کاشته شد. معامله گران تصور می کنند که موتور برجام بعد از ماه ها دوباره روشن شده است.

امروز هم اخبار برجامی نظر معامله گران دلار را به خود جلب کرد. سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: هم زمان و هم مکان تقریباً مشخص است. چند ساعت آتی تصمیمات نهایی اتخاذ می‌شود. یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و طی روزهای آتی و در همین هفته این ملاقات انجام خواهد شد. 

فردای احیای برجام؛ چالش‌های پیش روی توافق هسته‌ای ۲۰۲۲

منبعی آگاه در وزارت خارجه قطر به میدل‌ایست نیوز گفته که دوحه، میزبان ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود.

یک منبع آگاه در وزارت خارجه در گفت‌‌و‌گو با تسنیم اعلام کرد که معاون سیاسی وزارت خارجه فردا به دوحه سفر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم  به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز وارد دوحه پایتخت قطر می‌شود.

از نظر تحلیلگران کاهش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه و از طرفی اخبار مثبت برجامی انتظارات کاهشی را تقویت کرده است. 

دستگیری در بازار ارز

حاجیان، سخنگوی فراجا امروز اعلام کرد: ۸۶ کانال در زمینه معاملات فردایی شناسایی شد که بیش از ۷۵ هزار نفر در این کانال‌ها عضو بودند، ۵۷ متهم در این خصوص دستگیر شده در یک گروه بالغ بر ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد.

طبق گفته  سخنگوی فراجا دو نفر از سرکرده‌های اصلی معاملات فردایی و ۳۰ نفر از سرشبکه‌ها دستگیر و همچنین ۲۰۰ نفر در زمینه بازار طلا شناسایی و دستگیر شدند.

ضربه نرخ دلار  به بازار سکه

بازار جهانی طلا عصر امروز  شاهد پیشروی قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز 12 دلار بالا ر فت و در محدوده 1838 دلار معامله شد. 

اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا و قیمت سکه با ضربه نرخ دلار در سراشیبی قرار گرفته اند. قیمت طلا عصر امروز در مقایسه با دیروز 33 هزار تومان ارزان تر معامله شد. قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 365 هزار و 600 تومان بود. 


در اکو ایران ببینید, 

قیمت سکه هم امروز تقریبا 273 هزار تومان کاهش را تجربه کرد. فلز گران بهای داخلی امروز 14 میلیون و 424 هزار تومان معامله شد. با قیمت یاد شده حباب سکه در محدوده 10 درصد بود و ارزش ذاتی سکه 13 میلیون و 37 هزار تومان بدست آمد.