شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#خلیج فارس#دارای#جزایر#نیروی دریایی

دریادار تنگسیری: همه منطقه را در رصد داریم

دریادار تنگسیری: همه منطقه را در رصد داریم

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه منطقه دایما در رصد ما است، زیرا طولانی‌ترین ساحل را در خلیج فارس داریم و دارای جزایر راهبردی هستیم.

به گزارش ایرنا، دریادار «علیرضا تنگسیری» روز دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران افزود: بعد از توقیف نفتکش ایران به دستور آمریکا توسط یونان، با اقتدار و پشتیبانی رهبری، دو فروند کشتی یونانی را توقیف کردیم.

وی با اشاره به عملیات توقیف دو فروند نفتکش یونان به عنوان اقدام متقابل ایران گفت: با وجود سرعت باد که بسیار بالا بود بالگرد روی نفتکش یونان حاضر شد و مردانه کشتی‌ها را توقیف کردیم. درحالیکه دو نفتکش در یک جغرافیا هم نبودند، یکی در بوشهر و دیگری در آب های هرمزگان بود اما در زمانی نزدیک هم توقیف شدند. پشتیبانی رهبری را در این اقدام دیدیم.

دریادار تنگسیری افزود: ایرانی‌ها هیچگاه زور را قبول نخواهند کرد. جوانان و پیران ما زیر بار زور نمی روند. وابسته به ملتی شهید داده هستیم و اقتدار ایران را دنیا می‌شناسد.

وی گفت: اکنون حضور بیگانگان فرامنطقه ای در خلیج فارس کمرنگ شده است و در آبهای جنوبی خلیج فارس هستند اما در آب‌های ایران حضور ندارند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دشمنان ایران در آب‌های کشورهای همسایه هستند و حمایت بیگانه در منطقه به معنای عدم امنیت است. اگر اتفاقی هم افتد منطقه را ترک می‌کنند و برای همین بعد از سقوط حزب بعث ماندن اینها در منطقه اشتباه است.

دریادار تنگسیری افزود: بطور دائم آماده هستیم. به عنوان سربازان ملت غیور، با رزمایش‌ها و تمرین‌ها آمادگی خود را نشان می‌دهیم. همه منطقه را در رصد داریم زیرا طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس داریم و دارای جزایر راهبردی هستیم.