شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#وزارت خارجه

با اعلام از سوی وزارت خارجه روسیه؛

ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک روسیه ممنوع شد

ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک روسیه ممنوع شد

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که در واکنشی متقابل به اقدامات خصمانه مقامات کانادا علیه مسکو، از ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک این کشور جلوگیری کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: در واکنش به تحریم‌ های اخیر مقامات کانادایی در ماه می سال جاری علیه کارکنان اجرایی شرکت‌ های روس و اعضای خانواده‌ های آنها، ورود ۴۳ شهروند کانادایی به روسیه برای همیشه ممنوع شده است.

بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه می کند: در میان تحریم شدگان نام مقامات فدرال و منطقه‌ ای حزب حاکم لیبرال نیز وجود دارند. در صورتیکه کانادا مسیر روسیه هراسی را دنبال کند، طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می‌ داند که در پاسخ به خصومت‌ های آشکار اوتاوا اقدامات متقابل انجام دهد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه کانادا چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه از اعمال تحریم های جدیدی علیه بخش نفت و گاز روسیه خبر داد.

بر این اساس، کانادا در راستای افزایش تحریم های ضد روسی، ارائه برخی خدمات به شرکت های نفت، گاز و شیمیایی روسیه را ممنوع کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه کانادا در این خصوص آمده بود: تحریم‌ های جدید ۲۸ نوع از مشاوران کانادایی از جمله مشاوران فنی و مدیریتی و آژانس‌ های تبلیغاتی را از کار در بخش نفت، گاز و شیمیایی روسیه که حدود ۵۰ درصد از درآمد این کشور را تشکیل می دهند، غیرقانونی می‌ داند. کانادا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از توانایی پوتین برای تامین مالی ماشین جنگی خود انجام خواهد داد!

این در حالیست که ۱۰ خرداد ماه نیز اعلام شده بود که کانادا ۲۲ فرد و ۴ شرکت روسی را تحریم کرده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه کانادا، تحریم های ضدروسی شرکت مدیریت صندوق سرمایه گذاری روسیه، بانک کشاورزی روسیه و دختران «میخاییل فرید من» شریک مؤسس بانک آلفا را دربرگرفته بود.

وزارت خارجه کانادا در این باره اعلام کرده بود که این تصمیم در تکمیل سایر اقدامات اوتاوا علیه روسیه در ارتباط با موارد محدود کننده علیه مسکو به بهانه تحولات جاری در اوکراین بوده است.