شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#اختلاس#هزار میلیاردی

جزئیات تازه از پرونده اختلاس ۵ هزار میلیاردی در بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع اختلاس ۵ هزار میلیاردی در این سازمان، گفت: دستگاه های نظارتی در حال پیگیری و بررسی هستند.

بنیاد شهید: عدم برگزاری نشست با خانواده های شهدای هسته ای به خاطر عدم امکان تعویق دیدارهای بعدی قاضی زاده هاشمی بود

به گزارش همشهری آنلاین، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همه استان‌های کشور مرکز جامع توانبخشی، فرهنگی، رفاهی، ورزشی توسط بنیاد شهید احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم فقط چهار مرکز جامع توانبخشی در کشور فعال بود، افزود: تعداد زیادی از این مراکز به صورت نیمه فعال و تجهیز نشده بلاتکلیف مانده بودند.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۸ مرکز فعال جامع توانبخشی بنیاد شهید کشور در دولت سیزدهم، گفت: در چهار استان کشور هنوز مقدمات ابتدایی برای راه اندازی و احداث این مراکز انجام نشده بود که گیلان نیز جز همین استان‌ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تاریخچه این مراکز به سال‌های ۸۵ برمی گردد که متأسفانه اجرای آن طولانی شده است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه گیلان از ظرفیت‌ها و امکانات قابل توجه‌ای در حوزه بنیاد شهید برخوردار است، اضافه کرد: با همکاری مدیران در گیلان و با تجمیع امکانات و ظرفیت‌ها و ارائه طرح‌های مناسب سرمایه گذاری از مراکز به صورت ملی و بین المللی بهره برداری می‌کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اختلاس پنج هزار میلیاردی از این سازمان، گفت: عزم دولت بر مبارزه با فساد است و این اختلاس در یکی از شرکت‌های وابسته به بانک دی صورت گرفته است.

قاضی زاده هاشمی همچنین با بیان اینکه تخلفاتی از گذشته صورت گرفته بود که پرونده قضائی آن با نظارت دستگاه‌های قضائی در حال بررسی است، تأکید کرد: در صورت تخلف از سوی مدیران و کارکنان این بانک بنیاد شهید به عنوان مدعی ورود و دنبال می‌کند.