شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی

پوریا: جامعه کشتی باید درخصوص اتفاقات مجمع کشتی واکنش نشان دهد/ اعضای مجمع کشتی نباید در برابر رفتار دبیر سکوت می‌کردند

پوریا: جامعه کشتی باید درخصوص اتفاقات مجمع کشتی واکنش نشان دهد/ اعضای مجمع کشتی نباید در برابر رفتار دبیر سکوت می‌کردند

رییس فدراسیون بدمینتون گفت: جامعه کشتی باید درخصوص اتفاقات مجمع کشتی واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد رضا پوریا، رییس فدراسیون بدمینتون درخصوص اتفاقات مجمع سالیانه کشتی و فیلم های منتشر شده این مجمع گفت: در این نشست هیچ اثری از اخلاق و جوانمردی و احترام به پیشکسوت که از آموزه‌های اخلاقی ورزش ملی کشورمان کشتی است، دیده نمی‌شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف از واکنش علیرضا دبیر نسبت به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بیان کرد: جای تاسف دارد در رشته‌ای که در آن  به مخاطبانش اخلاق و مرام پهلوانی را آموزش می‌دهد چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم و باید بگویم در چند روز گذشته چیزی از اخلاق در مجمع کشتی ندیدیم.

پوریا شرایط موجود در کشتی را زنگ خطری برای مخاطبان این رشته ورزشی کشور دانست و افزود: ارزش‌هایی که درکشتی نهفته است جوانمردی، اخلاق مداری، پهلوانی و احترام به پیشکسوت است، ولی ما در مجمع شاهد بودیم کسانیکه در این جمع حضور داشتند اعم از روسای هیات‌های استانی، نماینده‌ی ورزشکاران، نماینده‌ی مربیان و...هیچکس معترض نشد.

وی در ادامه از اعضا حاضر در مجمع به عنوان افراد سیاست‌گذار و برنامه‌ریز کشتی در استان‌ها نام برد که باید این نوع نگرش آنها مورد بررسی قرار گیرد، اظهارداشت: در واقع اعضاء مجمع قرار است هدایت فرزندان، ورزشکاران و قهرمانان این کشور را عهده‌دار باشند و اگر مربی اخلاق و ارزش‌های فرهنگی و تربیتی را سرلوحه کار خود قرار ندهد، آینده ورزشی ورزشکاران‌مان به خطر خواهد افتاد.

رییس فدراسیون بدمینتون در ادامه با تاکید بر احترام به پیشکسوتان ورزشی این نکته را مورد توجه قرار داد که آقای پولادگر به عنوان مدیری اخلاق‌مدار با سابقه چندین دهه فعالیت در عرصه ورزش و افتخاراتی که در سال‌های مدیریت‌شان برای کشور به دست آوردند، حفظ حرمت معاون وزیر ورزش از اهم واجبات است.

وی در ادامه به تصاویر پخش شده در فضای مجازی بعد از مجمع سالیانه فدراسیون کشتی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در آن فیلم ها هیچ خبری از اخلاق و جوانمردی و احترام به پیشکسوت نیست در حالیکه اصل نخست در ورزش ایران حتی پیش از مدال اوری، اخلاق است.

پوریا در ادامه سخنانش به اسطوره‌های ورزش ایران از جمله جهان پهلوان تختی اشاره کرد و گفت: این کشتی گیران  نه تنها الگوی کشتی گیران بلکه سایر ورزشکاران  کشورمان نیز هستند و نکته قابل توجه داستان اخلاق مداری آنها مرزهای ایران را هم در نوردیده است و این نکته در خاطرات حریفان تختی به رشته تحریر درآمده است.

وی به خاطراتش درخصوص مدیریت آقای طالقانی در زمان سکان‌داری فدراسیون کشتی اشاره کرد و اظهار داشت: ما سال‌ها با چنین اخلاقیاتی زندگی کرده‌ایم و چنین رفتارهایی دور از ذهن و باور نکردنی است.

رئیس فدراسیون بدمینتون با تاکید براینکه جامعه کشتی باید در خصوص اتفاقات مجمع سالیانه این فدراسیون واکنش نشان دهد گفت: وقت آن رسیده که ابتدا خود دبیر به عنوان رییس فدراسیون وجامعه کشتی از این سید بزرگوار و مدیر ورزشی اخلاق‌مدار عذرخواهی کنند.

انتهای پیام